Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Grattishälsning med en vacker höstdikt

Av Britt-Marie Wass - 6 oktober 2010 13:05

  GRATTIS VÅR SON JOAKIM PÅ DIN FÖDELSEDAG IDAG NÄR DU FYLLER 41 ÅR!


Här kommer en vacker dikt till födelsedagen till dig som jag läste i en tidning.


  

FÄRGPRAKT


Oktoberdagar; så solskensklara

de kan vara helt underbara

eftersom tiden nu kallas höst

verkar de vilja skänka oss tröst.


Hela naturen i guldröd prakt

nedanför åsen i lövskogstrakt

uppemot krönet bland mörka granar

lite gult mitt ibland dem man anar.


Brittsommarvärme ibland stannar kvar

det kan även bli blöta och regniga dar

osäkert är det att vädret spå

om det sagts "sol", kan det regna ändå.


Höststormar kommer i denna månad

träden förlorar dräkt som är lånad

men kloka är träden, de detta förstår

att nakenhet krävs för kommande vår.


 

Av Efva på Backen ur Allers nr 40, 2010.


Ha nu en bra dag/Bittan


 

 
 
Ingrid

Ingrid

6 oktober 2010 16:38

Det var en vacker höstdikt.
Ett grattis till Joakim kommer från Gotland också!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annette

Annette

7 oktober 2010 08:29

Hejsan, vilken vacker dikt, jag som älskar hösten läser alla höstdikter jag kan, tack för denna!
Åh, tänk att det ska ta sån tid på FK, hoppas det ordnar sig snart för dig, det verkar ju ha tagit enormt lång tid.
Var rädd om dig och ha det gott.
Kram,
Annette

http://annetteathome.se

 
Love

Love

8 oktober 2010 22:26

Tv är stängd efter att jag tittat på Idol. Vilka duktiga människor och att dom vågar. Ska bli kul att följa programet.
Försäkringskassan kan verkligen ställa till det. Vår dotter är utförsäkrad fast hon absolut inte kan jobba. Är man inte sjuk så blir man som dom behandlar en. Jag hade ju tur som fick min sjukpension för många år sedan men nu är jag ju vanlig pensionär.
Visst är det kul med marknader och speciellt om man går med en kompis. Du skulle se dom marknader som är i Thailand och vilka priser. När man kommer hem tycker man allt är så dyrt.
I veckan ska jag beställa resan för oss i januari.
Då blir vi nog borta en månad. Längtar efter son och barnbarn.
Tycker mycket om att läsa dikter och den du hade var fin. Hösten är vacker men vemodig när allt går till vila. Jag är ingen vintermänniska med min kropp som avskyr kyla och mörker.
Hoppas du snart får besked hur det går för dig ska hålla tummarna.
Kram från Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

12 oktober 2010 22:58

Hoppas att du får lika sköna dagar i oktober, som det beskrivs i din fin adikt!
Kram Karin

http://htpp://pixelmojan.se

 
Ingen bild

Love

22 oktober 2010 09:11

Tänker på dig och hoppas allt går bra och att du får en skön helg.
Vi har snö här men solen skiner så det är väldigt vackert men alldeles för tidigt med snö tycker jag.
I dag ska jag försöka skriva lite i bloggen det verkar bara bli en gång i veckan nu för mig.
Så mycket annat som upptar min tid.
Sköt om dig vännen.
Kram
Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards