Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Tråkigt besked.

Av Britt-Marie Wass - 26 april 2010 08:27

VATTENLÄCKA

 

  Jag har inte orkat skriva i min blogg denna vecka då vi fick ett tråkigt besked och det är att vi har en vattenläcka i badrummet. Så idag väntar vi på att få hit en VW och Duschhytt som skall ställas utanför huset. Ja sen blir det att ta upp golv i badrummet och kanske på flera ställen i vårt hus beror på hur vattnet har spridit sig. Ja usch nu blir huset snart som en byggarbetsplats och man vet inte hur länge arbetet tar och om vi har otur kan det ta flera månader. Ja det är tur att man försäkring som gäller och tydligen om jag nu fattat rätt så skall man betala max 10.000 kr för detta.

 

Vi har även fått lånat en husvagn av min syster o man som vi ställt utanför huset i fall det blir svårt att vara här inne i huset.

 

Usch jag tycker bara vi har otur här med allting och alltid är det något tråkigt. Tänk om man kunde ha tur med lite i stället så man kunde känna glädje någongång.

 

Ja nu vet jag hur jag har det i fall jag kanske inte kan skriva på data så mycket beror på hur det blir för tyvärr så har jag ingen bärbar data men kanske kan ställa denna data i vårt vardagsrum.

 

Ha nu en skön måndag! Britt-Marie

 
 
Annette

Annette

26 april 2010 08:47

Kära vän, vilken otrolig otur, jag lider med dig nu, badrummet är ju liksom pulsen i hemmet, (köket är hjärtat) men jag hoppas det inte ska ta alltför lång tid att få det iordningsställt igen.
Sänder varma kramar och tankar till dig, det vet du.

http://annetteathome.se

 
Ingrid

Ingrid

26 april 2010 09:20

Hejsan Bittan!
Så tråkigt att ni också råkat ut för en skada. Jag hoppas att det inte är så allvarligt och att försäkringen kommer att täcka det mesta.

Vi hade ju brand i början av februari och hantverkarna håller fortfarande på med renovering. Nu är det målare som är här och de är inne på tredje veckan nu. Tyvärr så betalar försäkringsbolaget bara en liten del av det, så det kommer att bli en dyr affär för oss.

Hoppas att det ordnar sig till det bästa för er och att ni inte blir så husvilla så att ni måste bo i husvagn!

Varma kramar!
Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ingen bild

Anna

26 april 2010 19:11

Hejsan.
Vad tråkigt att ni fått en vattenläcka. Tycker verkligen synd om er.
Jag kommer ihåg att för flera år sedan då vi nyss hade köpt radhus så fick vi en vattenläcka i badrummet. Det var inte alls roligt. Men som tur var så hade vi ett till badrum på övervåningen.
Hoppas att det ordnar upp sig för er.

Varma hälsningar från
Anna

 
Karin

Karin

26 april 2010 21:07

Fy usch, det där var inget roligt! Hoppas inte eländet har spridit sig alltför mycket.
Stor kram, Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards