Bittans änglahem

Alla inlägg under juli 2019

Av Britt-Marie Wass - 10 juli 2019 10:12

 

Jag skall berätta lite om vår semesterresa tilll Kalix som vi var till i juni månad och hälsade på min mans släkt där.  Det var en lång resa dit 115 mil och vi övernattade i Örnsköldsvik och bodde på hotell där. I Örnsköldsvik träffade jag min kära brevvän/vän och hennes man och de kom till oss på hotellet och vi satt och pratade och fikade. Tänk vi började brevväxla 1971 och nu mest blir det bara SMS vi skickar till varandre men ibland brev och så träffas vi varje gång vi åker upp till Kalix.

I Karlsborgsverken (ligger 1 mil norrut från Kalix) bodde vi hos min mans bror och vi hade trevligt där men en stor saknad efter vår svägerska som dog i januari månad. Vi var ute på lite utflykter till Tornio i Finland, Haparanda samt inne i Kalix centrum och så hälsade vi på hans döttrar. Vi firade Midsommarafton hos en av hans döttrar i deras fina sommarstuga men tyvärr regn och kallt endast 14+. Vi stannade hos honom i 6 dagar och var en bra semester sen tog resan hem 2 dagar också. Ja vi åkte 300 mil så nu är jag så trött på bilresor och usch vilken hemsk trafik det var så många lastbilar. Med på vår semesterresa var också vårt äldsta barnbarn Daniel.


Nu skall vi bara ta några dagsturer häromkring vårt vackra landskap och kanske blir en resa till Hultsfred och hälsa på min mans syster och man. Igår tog vi en biltur till vårt vackra Kinnekulle och till Falkängens hantverksby med 70 utställare. Det fanns så mycket fint att köpa men denna gång köpte jag inte något. Vi fikade sen på Hällekis Säteri som var gott med en god kaka med vaniljsås.


Nu önskar jag Er en trevlig Sommar!
Kram från Bittan


 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards