Bittans änglahem

Alla inlägg under februari 2017

Av Britt-Marie Wass - 27 februari 2017 20:28

  

Imorgon har jag namnsdag och det är Maria och jag heter Britt-Marie men har alltid firat denna dag. Grattis till alla som har namnsdag idag!


Jag måste visa vad jag fick i förväg denna vackra kakfat samt dessa konstgjorda körsbärskvistar av min man och jag blev så glad att få detta.


Här har jag haft några tuffa dagar efter mitt gym i torsdags då jag fick igen åter så värk i min rygg och har inte kunnat sitta nästan nu i några dagar, men nu idag har det äntligen blivit bättre - så skönt. Jag är så trött nu på denna ryggvärk!


Ha nu en bra dag imorgon alla som har namnsdag!

Kram från Bittan


Av Britt-Marie Wass - 12 februari 2017 15:41

 

VÄNTAN PÅ VÅREN


Sakta, sakta

tickar tiden fram

i vinterns klocka

med frostiga visare.


Min vårdröm har fastnat

i vinterdrivan där snödroppar

gömmer sig och väntar.


Väntar som du och som jag

på en ny och lustfylld vår.


Dikt av Märta Peterson ur tidningen Allers

_____________________________________________________________________


Denna dikt tycker jag var så fin och fast det är långt till våren så längtar man efter den. Här har vi endast fått ett tunt snötäcke och är någon minusgrad och får se hur länge denna snö ligger kvar. Men det är en konstig vinter vi har och tänk nu i veckan har alla skolbarn här sportlov.


Ja äntligen är jag bättre i min rygg och har nu varit 2 gånger på gymmet hos sjukgymnastiken och har fått ett bra träningsprogram att göra och en så bra sjukgymnast och skall nu träna där 1 gång i veckan. Men jag tränar också hemma med några övningar samt cyklar på min motionscykel. Så nu hoppas jag blir bättre så jag kan börja cykla med vanlig cykel igen och har tänkt köpa mig en ny cykel. Att cyklar säger sjukgymnasten är bra då det är bra för hela kroppen samt att även att promenera.


Ha nu en bra fortsättning på söndagen och här skall jag snart se på TV:e blir bl.a bingolotto.


Kram från Bittan

 

Av Britt-Marie Wass - 2 februari 2017 11:26

 

En bild på forsythian som jag tagit in kvistar på och satt in i en vas och som blommar så här vackert nu och då ser man att man går mot våren. Det är fortfarande inte någon snö här bara gröna gräsmattor och några plusgrader så man kan inte tro att det är vinter. Det är en väldig konstig vinter tycker jag och det är ju så på många platser i hela Sverige.


Här är jag nu äntligen bättre i min rygg och går fortfarande hos en sjukgymnast och imorgon skall hon sätta ihop ett program med övningar som jag skall göra på deras gym och får se hur det blir och hoppas jag inte får värk av detta. Men hon verkar vara en duktig sjukgymnast och hon är den bästa jag någonsin haft på alla år som jag varit hos en sjukgymnast då hon lyssnar på mig och förstår min värk. Helt otroligt!


Här har vi äntligen fått fiber inkopplat så nu kan jag sitta vid datan när jag vill förut hade jag tidigare endast kvällar och helger.


Ha nu en bra torsdag!


Kram från Bittan


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards