Bittans änglahem

Alla inlägg under april 2012

Av Britt-Marie Wass - 29 april 2012 17:37

Denna ängelbild hade jag en tavla ovanför min säng när jag var liten och tycker fortfarande den är så vacker att se på.


Idag har vi haft strålande solsken här och 15+ så nu har jag varit ute hela em. och njutit av solvärmen. Skönt! Jag har även tvättat en tvättmaskin som jag torkat ute och nu när jag tog in tvätten så luktade det så gott av den. Det är så härligt att kunna hänga ut tvätten tycker jag och det är nog bland det mesta som jag kommer att längta efter när vi flyttar till lägenhet. Vi har fortfarande inte sålt vårt hus.


Imorgon är vi lediga här och då skall jag försöka koka lite saft här av våra röda vinbär och då får min man hjälpa mig också med de tunga lyften och måste passa på då för han är också ledig.


Ja nu har jag haft ett stora möte här för 1 vecka sen och nu har de bestämt att jag skall försöka söka 100 procent sjukpension så idag har jag n u skickat in blankett för detta. Jag hoppas man inte får vänta så länge på besked hur det blir. jag får fortfarande arbetsträna 1 månad till på det stället jag är nu och det tycker jag är bra. Men det är tufft denna ovisshet som är.


Ha nu en bra fortsättning på söndagen!

Kram Bittan

 
Av Britt-Marie Wass - 15 april 2012 11:21

Här kommer ett foto på några av våra vitsippor i trädgården. Igår hade vi en strålande solskensdag här och min man höll på i trädgården hela em. medan jag latade mig i solen på altanen och bara njöt av den härlig solvärmen. Härligt! Äntligen kom värmen kom tillbaka! Så skönt!


Ja vi kom allt i väg till Jönköping på påskdagen och vi hade en mycket trevlig dag där tillsammans med våra barnbarn och det var lagomt med folk där och man såg bilarna bra. Oj så vackra bilar det vaar där. Där var också en Elvis utställning och de hade en Elvistävling också som jag tyckte var mycket bra. Om man bara inte fick sån värk av allt detta men det är det värt ibland och komma hemifrån när man ständigt har värk. Det är bara att vila efteråt och sen vet man att man kommer att må bättre.


 

Här ser Ni en av alla bilar från bilutställningen.


Nu får Ni alla ha en skön fortsättning på söndagen1


Kram Bittan


 
Av Britt-Marie Wass - 7 april 2012 15:10

 


Jag önskar Er alla en riktig GLAD PÅSK!


Påskhelgen tar vi det lugnt här hemma tillsammans med våra barnbarn, men väntar på morgondagen då vi skall iväg till Jönköping till den stora bilutställningen där som vi för det mesta brukar åka nästan varje påsk.


Se deras hemsida vad som händer där. http://www.custommotorshow.se


Jag hoppas nu bara det inte blir något mera snöoväder här för då åker vi inte då vi nu har sommardäck på bilen.


Här har precis nu idag kommit Daniels tjej till oss och de sitter nu och spelar kort i köket. Sen i em. skall vi äta till fikat en god påsktårta och senare ikväll blir det lite påskmat som ägg, sill, gratäng, lax o grillkorv och bröd.


Nu önskar jag en glad påsk på Er alla!


Kram Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards