Bittans änglahem

Alla inlägg under november 2015

Av Britt-Marie Wass - 29 november 2015 13:56

 


Jag önskar Er alla en trevlig 1:a advent och här kommer en vacker adventsdikt jag såg i tidningen Allers.


Advent är här


I frostig natt

när skuggor bildar mönster

vi tänder stjärnorna.

Advent är här.


Vi gläds åt vackra ljus

i många fönster.

Hopp om fred och frihet

ljusen bär.


Tack advent

för att du åter ger oss julen

när vintern är som kallast

mörk och kulen.


Av Märta från tidningen Allers.


Av Britt-Marie Wass - 15 november 2015 16:27

TRÅKIGA NOVEMBER!


Några rader nu i mitten av november och som jag tycker är en så tråkig och trist månad då det är så mörkt och nu väntar jag på att det skall bli advent så man kan ta fram sina adventstakar och stjärnor i fönstren så det lyser upp i mörkret.


Ja här är allt som vanligt hos mig och just nu har jag mycket värk här i mina armar, händer och axlar så därför orkar jag inte sitta så mycket vid datan som jag vill.


Det blir ju inte bättre med värken nu när vädret är så omväxlande dag och natt och nu börjar det också bli kallare här idag har vi endast haft 6+ här men soligt och idag har min man nu bytt till vinterdäck på bilen så nu kan det bli halt om det vill vädret.


Ha nu en bra fortsättning på söndagen! Kram från Bittan


Ett foto på väntan på adventsljuset - så vackert!

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards