Bittans änglahem

Alla inlägg under december 2012

Av Britt-Marie Wass - 24 december 2012 10:57

Jag önskar Er alla en riktig GOD JUL! Kram Bittan


 


 

Av Britt-Marie Wass - 19 december 2012 19:30

Äntligen har jag hittat en adventstake med änglar som jag köpt i en secondhand affär och kostade endast 25 kr. Här kommer ett foto på den vackra ljusstaken.

 

Ja nu går dagarna fort och snart är det jul och jag tycker bara dagarna går fortare och fortare ju äldre man blir. Men jag tar det ganska lugnt med julfirandet här men imorgon skall jag ta fram jultomtarna och placera ut dessa i huset. Här har vi faktiskt redan tagit fram julgranen (här vi har en konstgjord), så den står här så vackert klädd med röda julkulor och änglakulor i guld och rött lite tjockt girland runt granen. Vi tog ner den från vinden i måndags och passade på då när min man var ledig och tog ner alla julsakerna från vinden. Jag tycker mycket om att julpyssla i hemmet då jag tycker detta är mycket roligare änn att baka och laga mat. Men jag skall i alla fall som jag brukar vid jul baka en mjuk fruktkaka och kavring. Idag var jag till ett bageri och köpte 3 sorters småkakor blev finska pinnar, hallongrottor och syltkakor. Ja senare i veckan får jag hjälp med att städa lite innan julen som min man hjälper mig med.

Julaftonen skall vi fira tillsammans med mina föräldrar och min moster. Juldagen blir också som en liten julafton då vi skall fira tillsammans med våra barnbarn.

Stressa nu inte för mycket i denna vecka för det blir jul ändå!

Kram Bittan

 

Av Britt-Marie Wass - 9 december 2012 16:24


Här kommer några vackra vinterbilder som är tagna utanför vårt hus igår.

     

Ha nu en bra fortsättning på söndagen!

Kram Bittan


Av Britt-Marie Wass - 2 december 2012 17:10


 


Jag önskar ER alla en trevlig 1:a Advent.


Här kommer en vacker adventpsalm som jag tycker är så fin men som jag använde ofta som en bön när jag för många år sen var söndagsskolsfröken.


ADVENT


Advent är mörker och kyla.

På jorden är krig och kallt.

Man drömmer om fred och om vänskap,

men bråkar och slåss överallt.

Advent är mörker och kyla.

Vi tänder ett ljus och ber:

förbarma dig Gud över jorden,

all nöd, all förtvivlan du ser.


Jag önskar Er alla en trevlig 1:a advent!

Kram Bittan



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards