Bittans änglahem

Alla inlägg under april 2017

Av Britt-Marie Wass - 28 april 2017 10:23

 

Jag önskar Er alla en GLAD VALBORG och 1:a Maj och trevlig helg!


Nu får man bara hoppas att det blir bättre väder och framför allt varmare. Det är så vackert ute nu annars tycker jag med all grönska och vårblommor.


Här i stan är det en tråkig dag då vår stora fabrik Electrolux är sista dagen den finns - en stor sorg för hela Mariestad.


Det kommer endast vara kvar ett stort lager men endast 60 personer.


Jag tänker på alla som blir arbetslösa och många har arbetat där i många år.


Ha nu en trevlig helg!

Kram från Bittan




Av Britt-Marie Wass - 20 april 2017 16:12

       

Jag måste visa Er denna vackra tunika som jag köpt från Cellbes och som kom igår med posten och den var så vacker som den var på deras sida. Jag skall ha den till vita långbyxor och tror den blir bra till det. Den passade också bra för det är inte alltid så lätt att skicka efter från katalogen eller internet. Så roligt med lite nytt i klädväg.


Idag har jag varit på min sista träning hos sjukgymnasten och varit där nu 10 gånger och sen får man inte gå dit längre. Men hon tycker att jag är mycket bättre nu i min rygg och hon har varit en toppen sjukgymnast och det sa jag till henne förra gången och hon blev så glad när jag berömde henne. Nu måste jag försöka bara här hemma träna på min pilatesboll och motionscykel så inte det onda kommer tillbaka i ryggen.


Usch vad det är tråkigt att vädret är så kallt och idag har vi lite regn här och 8+ men varit frost på nätterna. Nu får man vänta på värmen och hoppas den kommer tillbaka snart. Det är ju ändå så vackert ute nu med all grönska i gräsmattorna så snart får man klippa gräset här och det blommar så vackert med alla vårblommor. Härligt!


Ha nu en bra fortsättning på dagen!

Kram från Bittan

 

Av Britt-Marie Wass - 5 april 2017 16:04

 


Några rader i början av april månad, men blir endast några rader då jag har ögoninfektion och ser lite dåligt och är inte så bra att sitta vid datan. Tänk att man aldrig får vara frisk det räcker så gott med att ha kronisk värk. Det har varit 4 dagar som varit så jobbiga nu med denna ögonvärk som rinnande ögon, som man hade skräp i ögat som skaver, rött öga, men nu äntligen kom jag iväg igår till sjukhuset och har nu fått ögonsalva som jag hoppas skall hjälpa mig.


Ni som läser detta är det någon som haft ögoninfektion och kan komma med tips till mig i så fall vore jag tacksam.

 

Vitsippor i vår trädgård!

 

Äntligen har det börjat bli Vår här och det börjar blomma så vackert i vår trädgård med påskliljor, scilla, vårlök, vitsippor, krokus och gräset börjar bli så grönt. Härligt!


Nu får jag sluta mina rader här och önskar Er en trevlig vår!

Kram från Bittan


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards