Bittans änglahem

Alla inlägg under december 2019

Av Britt-Marie Wass - 28 december 2019 15:56

 

Jag vill önska Er en god fortsättning! Äntligen kommer det några rader från mig här på min blogg. Det blir inte så ofta då jag skriver och lägger ut bilder på mitt Instagram nu för tiden och dit är Ni välkomna.


Juldagarna är nu över för denna gången och som vi haft bra och varit trevligt tillsammans med släkten här hemma. Vi har firat julafton 2 dagar både julafton och annandag jul. Även jultomten kom i år till mig med några julklappar och fick denna gången en pyjamas, en härligt myströja i plysch samt en powerbank och så en så fin Amaryllis. Tyvärr så har vi inte haft någon snö här i Mariestad utan endast gröna gräsmattor och flera plusgrader. Tråkigt!


Tyvärr så har jag mycket värk just nu här både ryggen som värker och så mina händer och armar och sover dåligt på grund av värken.


Några bilder på vår nya konstgjorda julgran med snö samt en del av alla mina jultomtar.


Nu önskar jag Er alla en trevlig helg!!

Kram från Bittan

    

  


Av Britt-Marie Wass - 4 december 2019 17:22

 

En vacker psalm eller som man även kan läsa som bön i vackra ADVENT.


Advent är mörker och kyla.

På jorden  är krig och kallt.

Man drömmer om fred och om vänskap,

men bråkar och slåss överallt.


Advent är mörker och kyla.

Vi tänder ett ljus och ber:

Förbarma dig Gud över jorden,

all nöd, all förtvivlan du ser.


Advent är väntan på Kristus:

Kom Herre, kom hit i tid.

Och lär oss ta hand om varandra

och leva tillsammans i frid.


Psalm 609 text Margareta Melin. Musik L-E Lundberg


 


Ja nu är det den vackraste tiden före jul tycker jag då det är Advent och man tänder ljusstakar, stjärnor, kalenderljus som lyser upp så vackert i mörkret.


Här har jag adventpyntat och även tagit fram juldukar i denna vecka och i nästa vecka tar jag fram alla mina jultomtar och sen vår konstgjorda gran. Man får göra lite varje dag när man har värk och just nu har jag problem med min rygg som bara blir värre så fort jag gör någonting. Det är tur att man har en man som kan hjälpa till och att man är pensionär då kan man göra lite varje dag.


Ha nu en trevlig Advent i december månad!

Kram från Bittan

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards