Bittans änglahem

Alla inlägg under februari 2020

Av Britt-Marie Wass - 26 februari 2020 10:52

 

Denna vackra blombukett fick jag på min 70-år dag.


Ja nu är det redan slutet av februari månad och jag har nu betalat räkningarna på datan som känns bra när detta är gjort men inte något roligt då allt är så dyrt och min pension är så dålig och blir nu ännu sämre efter 70 år då tjänstepensionen tar slut samt en privat pensionsförsäkring jag hade. Ja nu får man lida för att man har arbetat deltid i nästan hela mina arbete då jag inte orkade detta på grund av min fibromyalgi. Det är tur att min man också har pension men han har också en dålig pension fast han arbetat sen han var 16 år. Jag tycker alla pensionärer skulle ha samma pension vore mera rättvist. Vad tycker Ni som läser detta?


Usch vilket tråkigt vinterväder vi har här i Mariestad men nu igår kom det lite snö och det ligger lite på marken och får se hur länge det ligger nu. Men nu behöver det inte komma någon snö tycker jag. Här i trädgården blommar snödroppar så mycket och så många snödroppar vi har på vår jordkällare har jag aldrig sett på alla år vi bott här.


Idag blir det att hjälpa vårt barnbarn att handla mat på eftermiddagen och snart skall jag laga lunch här blir korv stroganoff som alltid är gott.


Slutar med några rader om TACKSAMHET som jag läste i en veckotidning.


Var tacksam för

vad du har idag,

för ditt liv kan

förändras på ett

ögonblick.


Ha nu en bra fortsättning på onsdagen samt en Trevlig Helg!

Kram Bittan


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards