Bittans änglahem

Alla inlägg under januari 2019

Av Britt-Marie Wass - 29 januari 2019 15:05

 

Äntligen har det kommit snö här ca 20 cm och det ser ut som årstiden Vinter och det är så vackert ute och märks särskilt på kvällen då det blir mycket ljusare ute som jag tycker är så bra även om min värk blir sämre av detta väder. Nu får man bara hoppas det kommer att ligga kvar någon vecka eller några veckor då det snart är sportlov här.


Idag har jag äntligen börjat arbeta igen som volentär i kyrkornas secondhand efter min förkylning och ögoninflammation som jag hade i 2 veckor och nu är bra ifrån. Det är så roligt att komma ut och arbeta några timmar och man känner att man gör något bra och bra arbetskamrater.


Ha nu en bra fortsättning på tisdagen!

Kram från Bittan

 

Av Britt-Marie Wass - 22 januari 2019 12:22

 

Idag har jag min födelsedag och jag fyller 69 år helt otroligt vad åren går!


Idag skall jag fira min födelsedag tilsammans med våra barnbarn Daniel och Sebastian och vi skall äta en hamburgare som de tycker är godare än en tårta. Det blir nu i eftermiddag! Jag har blivit uppvaktad av min man idag på morgonen med 2 presenter som blev en bra balansplatta och ett pennset av Ballograf med kulspetspenna och stiftpenna. Jag blev så glad jag fick presenter som jag önskat mig.


Vi skall sen fira min födelsedag även på söndag då tillsammans med min moster och min syster och man och kanske kommer även då barnbarnen och då skall vi bjuda på köpt räksmörgåstårta.


Ha nu en bra tisdag!

Kram från Bittan


Av Britt-Marie Wass - 17 januari 2019 11:04

 

Ja nu är det tulpantider åter i affärerna men jag har ännu inte köpt någon bukett men hoppas jag får en tulpanbukett nu på tisdag när jag fyller år.


Här är jag genomförkyld som började i fredags med både snuva, halsont, ögonvärk, hosta och lite feber, men värst var mina ögon som bara rann och blev så röda och väldigt irriterande så jag kunde knappt se. Så på måndag var jag till Vårdcentralen och det var ögoninflammation jag hade och har nu fått ögondroppar mot detta och som nu äntligen blivit lite bättre. Så svårt det är att ha värk i ögonen och man ser vad beroende man är av sina ögon och som jag saknat att se på TV och läsa så det har blivit mycket av höra på radion i stället. Men nu är jag glad att jag äntligen kan se lite på TV:e och läsa några rader.


Nu önskar jag Er alla en trevlig helg som det snart är för jag orkar nog inte skriva något i morgon.


Kram från Bittan


  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards