Bittans änglahem

Alla inlägg under december 2018

Av Britt-Marie Wass - 24 december 2018 11:13

 

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!


Jag skriver ett litet längre blogginlägg en annan dag! Jag tackar för alla kommentarer jag får på min blogg och då jag inte har ork att svara på alla.


Julhälsningar från Bittan

 

Av Britt-Marie Wass - 9 december 2018 16:34


 

ADVENT


Advent  är mörker och kyla.

På jorden är krig och kallt.

Man drömmer om fred och om vänskap,

men bråkar och slåss överallt.


Advent är mörker och kyla.

Vi tänder ett ljus och ber.

Förbarma dig Gud över jorden,

all nöd, all förtvivlan du ser.


Advent är väntar på Kristus:

Kom Herre, kom hit i tid.

Och lär oss ta hand om varandra

och leva tillsammans i frid.


Detta är en psalm 609 och texten är Margareta Melin.


Ja detta är en psalm men man kan använda den som bön också som jag tycker säger så mycket hur det är på jorden. När jag för många år sen var söndagsskollärarinna i svenska kyrkan så använde jag alltid denna som bön i adventtiden.


 

Ja nu närmar sig julen men jag tycker inte längre den är så bra längre då allt förändras i vårt liv och familjerna splitteras och man saknar som det var tidigare. Vi saknar vårt enda barn, vår son med familj i Skåne som vi inte får träffa längre. Men vi har 2 barnbarn här i stan som vi får träffa på julafton. Ja denna julen blir också en saknad då inte längre någon av mina föräldrar finns i livet och det blir första julen. Jag saknar mina föräldrar så mycket! Jag längtar efter att åka någonstans under julen något år men vet inte om det hjälper oss så mycket för det finns ändå denna längtan kvar av vår son. Hur firar Ni julen  som läser detta?

        

En bild på nya tomtar och ängel jag köpt i år på Falbygdens julmarknad i Falköping.


Men imorgon skall jag ta och ta fram alla mina jultomtar som är ca 100st och som jag tycker är så roligt att julpynta med och så gör jag alltid ett landskap med tomtar och hus, kyrka som är som bilden längst upp på denna blogg. Jag skall också skriva mina julkort i denna veckan och köpa någon julklapp. Men man får ta lite då och då när man har värk och det är så lätt att göra för mycket när man tycker det är roligt. Det är tur att jag har min man som hjälper mig med mycket.


Ha nu en trevligt 2:a Advent!

Kram från Bittan



  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards