Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 20 september 2020

September månad

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

 

  Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.


Septemberluft och septemberdag,

du samlat all sommarens fröjd

dess skönhet, dess färgprakt

och solskensglans.

Hos dig nått sin strålande höjd,

det är som ett sista farväl du bjöd

i frukternas sötma och

blommande glöd.


Dikt av Erik Axel Karlfeldts ur tidningen Året Runt.

       

Tänkt att det redan är september månad och man undrar vad tiden tar vägen fast man tycker man inte gör något särskilt och dagarna bara rullar på fast det är i dessa tråkigt Corona tider. Jag är glad att man inte fått Corona för det räcker med den värk som jag har på grund av fibromyalgi och min mage krånglar en del dagar men det är sådant man lär sig leva med.


Denna helg tar vi det lugnt här hemma och igår började ishockey så då såg vi på detta tillsammans med barnbarn samt senare på kvällen såg vi även på gpspeedway som är spännande då vår svenske Fredrik Lindgren är så duktig och hoppas han kommer att vinna detta. Äntligen börjar det också bli lite att se på TV:e med nya serier.


Imorgon skall vi börja ta in trädgårdsmöblerna här och en del blommor också som allltid är lite vemodigt då man vet att det börjar bli höst och kallare.


Nu önskar jag Er alla en bra fortsättning på söndagen.

Kram från Bittan


Jag avslutar med en bild på mina änglatavlor som jag har här i vårt sovrum.

 



  

 
 
Ingen bild

Johnny

20 september 2020 15:35

Så fina bilder och vacker dikt.

 
Ingen bild

Anna

20 september 2020 18:34

Hej Britt-Marie!
Vilken fin dikt du hittade i tidningen och vilka fina änglatavlor du har i sovrummet. Håller med att det känns lite vemodigt att plocka undan utemöblerna men våra får nog stå kvar hela september. Jag har några perenna blommor som blommar hela september. Men som du vet tycker jag om hösten. Vi har också klarat oss från att få Corona. Hoppas att det inte ökar nu när hösten och vintern kommer. Hoppas att det kommer ett vaccin snart. Vi brukar ta den årliga influensasprutan och den får vi gratis här. Visst är det roligt när det kommer lite nya serier nu i höst på tv.
Önskar dig en fortsatt fin höst.
Kramar från din vän Anna

 
wiper

wiper

21 september 2020 09:10

Nu är det höst och jag älskar hösten och dess färger. Vilken vacker dikt du hittade. Det är verkligen konstigt att tiden går så fort trots att man inte gör lika mycket nu. Fibromyalgi är ingen höjdare och jag tycker så synd om alla som lider av detta. Jag misstänker att jag också har det men i en lindrigare form. Att ha värk är slitsamt och jag har själv svårt för att uthärda värk

Vilka vackra änglatavlor.

Ha en jättefin början på veckan
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

22 september 2020 12:55

Vilken fin dikt du hittat ♥ Och vad fina änglar du har på väggen ♥ Ja, nu är hösten här, vare sig man vill eller inte. Jag vill inte. Jag vill ha sommar!!! Mår så mycket sämre under höst och vinter så jag känner att jag vill gå i ide.
Hoppas du har en bra tisdag. Kram! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 oktober 2020 09:30

Jag önskar dig och din man en härlig helg i det fina höstvädret. Vi kom upp ur sängen så sent så jag skriver här istället för mejlar eller instagramma

Kram från Malin
Mr T hälsar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 7 augusti 2020 10:18

  En vacker ängeltavla jag har här i vårt sovrum som är målad av Marieanne Welanden som jag köpt för många år sen i Nusnäs som ligger utanför Mora. I Nusnäs tillverkar de dalahästar och har en bra affär där de säljer många vackra saker förutom dal...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards