Bittans änglahem

Alla inlägg under september 2014

Av Britt-Marie Wass - 21 september 2014 16:44

 

HÖSTEN

När sommaren är över och det blir höst,

är det du min vän som är min tröst.

När svalorna, sädesärlan

och bofinken mot söder flyger,

och kvällar och nätter blir mörka,

då är det skönt

att få smyga sig tätt in i din famn,

och få höra dig viska:

Min kära, kära, vad du gör mig varm.


Denna dikt fanns i Året Runt från 2010 och dikten är skriven Anna Olovsson och så vacker.


Jag hittade också några få tänkvärda ord ur en gammal tidning om hösten som är detta:


Bra sagt!

Det är höst i luften.

Det är väl inte så konstigt.

Någonstan måste den ju vara!

(Källa: Livet.se/ord)


Hösten är en andra

vår, där varje löv

är en blomma.

(Sagt av Albert Camus 1913-60)


Vad tycker Ni som läser denna blogg om hösten? Skriv och berätta för mig gärna. Jag tycker inte alls om hösten då jag inte tycker om dessa mörka kvällar men en fördel är det och man kan sitta inne och läsa en bra bok eller se på TV:e utan att inte må dåligt av att man sitter inne. Ja sen på hösten mår jag inte alls så bra oftast får mera värk då vädret ofta är så omväxlande dag och natt.


Ha nu en bra söndagkväll! Kram Bittan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards