Bittans änglahem

Alla inlägg under mars 2014

Av Britt-Marie Wass - 29 mars 2014 17:05

    

Här kommer en vacker bild från våra vackra vitsippor i vår trädgård som precis nu har börjat blomma.


Ja nu är jag äntligen lite bättre i min vänstra hand. Skönt!


Men tyvärr så vaknade jag i måndags morse med att jag var så yr och hade sån värk i min axlar o huvudvärk och har nu inte varit så bra de första dagarna i veckan, men är nu äntligen bättre. Nu vet jag vad detta har kommit av och det måste vara att jag hängde ut tvätt och tydligen sträckt mig. Så denna vecka har jag bara tagit det lugnt. Ja tänk man får aldrig vara bra men så är det med denna kroniska värk ibland så dåliga dagar och ibland lite bättre dagar.


Idag har vi haft det strålande solsken här så nu har jag varit ute och njutit i det vackra vädret och min man har bytt däck på bilen till sommardäck och tvättat bilen och även sin mc. Vi har även vårt barnbarn här denna helg och nu har vi även spelat lite kort och just nu ser de på ishockey. Nu längtar jag efter vårt äldsta barnbarn som är med sin mormor till Finland och har nu varit borta i 1½ vecka och kommer inte hem ännu.


Jag önskar Er alla en trevlig helg och njut i det vackra vädret.

  Kram Bittan

Av Britt-Marie Wass - 13 mars 2014 20:25

 

En vacker bild på vackra vårblommor som vi också har här i vår trädgård.


Jag skriver endast några få rader här nu då jag har problem med min vänstra hand som jag tidigare har sån värk i. Men nu hade jag otur igen här i förra veckan på tisdagen då jag ramlade i vår trädgård och ramlade rakt fram och slog i mest den vänstra handen och värst var det i handflatan och tummen. Tänk så fort det går när man trampar i en liten grop i trädgården! Usch! Så på onsdagen fick jag åka till sjukhuset här och läkaren undersökte den och fick även röntga handen men var som tur inte någon fraktur men var en blödning i tummen och handflatan. Jag är ju vänsterhänt så man blir väldig handikappad när det värker och gör ont så fort man gör någonting. Idag har jag varit åter igen på sjukhuset och till en arbetsterapeut som tittade på det och sa att jag skulle använda mina handledsskydd och göra lite lättare handrörelser och hon sa att det kunde ta flera månader innan det blev bra igen. Usch! 

Men vilket vackert väder vi haft här idag sol nu i några dagar och mellan 10-15+ så nu har jag varit ute och njutit av det vackra vädret och varit ute på altanen men såg nu på vädret att det skulle bli kallare igen och bli som det brukar vara annars i mars månad.

Ha nu en bra fortsättning på torsdagkvällen!

Kram Bittan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards