Bittans änglahem

Alla inlägg under juni 2017

Av Britt-Marie Wass - 21 juni 2017 19:16

 

Jag önskar Er en trevlig Midsommar!

Idag har jag köpt denna midsommarblomma och ställt den bredvid den fina midsommarstången som min mamma gjort för många år sedan - är så fin!

Vad skall Ni göra i Midsommar? På midsommarafton skall vi bjuda min mamma på middag som blir denna gång sill, färsk potatis med dill, gräslök, grädde och även köttfärsbiffar då jag inte tycker om sill. Sen på eftermiddagen fikar vi med en god jordgubbstårta som jag skall baka. Gott! Detta år åker vi inte ut på något midsommarfirande utan firar med min gamla mamma istället. Midsommardagen får vi se vad vi hittar på att göra beror så mycket på vädret.

Ha nu en trevlig Midsommar!

Kram från Bittan

 


Av Britt-Marie Wass - 15 juni 2017 14:08

 

Vackra pioner i vår trädgård.


Ja nu har vi äntligen nästan blivit färdiga med flytten av vårt barnbarn, men fortfarande är det lite saker att få iordning bl.a sätta upp tavlor och lampor. Men så fint han har fått det! Hela denna månaden hittills har vi nästan varje dag varit hos honom och gjort i ordning i hans nya lägenhet.


Men vi har även varit ute på 2 bilturer bara min man och jag - roligt att komma hemifrån.


Vi var i lördags till vackra Kinnekulle och där till Falkängens hantverksby och tittade i deras alla hus som finns där och inne i husen är det massa hantverksaker att köpa som smycken, träsaker, kläder, tavlor m.m Om Ni vill kan Ni gå in på deras hemsida där det finns mera att titta på och läsa sidan heter Falkängen.se.


Vi var även i måndags till Skövde och tittade lite i en del affärer som finns där och jag köpte endast en T-shirt till mig i svart/vit med rosa rosor på längst upp på tröjan - så vacker.


Idag håller jag på och tvättar flera maskiner och hänger ut tvätten och måste passa på nu då vädret är bra, men är ganska mulet här idag men varmt 22+. Så senare i eftermiddag skall jag gå ut lite i trädgården och njuta.


Ha nu en bra dag och trevlig helg som kommer snart!


Kram från Bittan

   


Av Britt-Marie Wass - 3 juni 2017 14:26

   

Två foto på pelargoner som jag planterat. Balkonglådan sitter nedanför vårt lilla köksfönster och zinkbaljan står nedanför köksfönstret alldeles vid vid köksdörr.


 

Jag önskar Er en trevlig pingsthelg!


Denna pingsthelg skall vi hjälpa vårt barnbarn att flytta så det är fullt upp med detta, men jag får ta det lugnt och tänka på att inte göra för mycket på grund av min värk, men det är så roligt att kunna hjälpa till lite.


Idag har vi regn här och endast 14+ och tråkigt bara att det blir sådant här väder en helg när så många är lediga, men annars behövs det regn då det är så torrt ute.


Ha nu en trevlig helg!

Kram från Bittan


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards