Bittans änglahem

Alla inlägg under november 2017

Av Britt-Marie Wass - 30 november 2017 14:26

     

Ja nu är det äntligen 1:a Advent på söndagen och här kommer några bilder om 1:a advent. På den översta bilden är på vårt köksfönster samt på bilden på min första sida som är från vårt sovrumsfönster.


Här kommer en psalm men som man kan läsa som bön också som jag tycker mycket om och den säger så mycket. Vad tycker Ni som läser den.


Psalmen 609 om advent.


Advent är mörker och kyla.

På jorden är krig och kallt.

Man drömmer om fred och om vänskap,

men bråkar och slåss överallt.


Advent är mörker och kyla.

Vi tänder ett ljus och ber.

Förbarma dig, Gud över jorden,

all nöd, all förtvivlan du ser.


Advent är vänskap på Kristus.

Kom Herre, kom hit i tid.

Och lär oss ta hand om varandra

och leva tillsammans i frid.


 

Ha nu en riktig skön Adventshelg!

Kram från Bittan










Av Britt-Marie Wass - 12 november 2017 16:10

 

I väntan på advent så har jag köpt denna vackra ljusstake och fotot är lite dåligt men man kan se att det blir en stjärna. Vi har denna ljusstake i TV:rummet.


Men så sent advent är detta år tycker jag först i december månad och det är ju nu i november månad man behöver ljus i fönstren tycker jag. Advent är en mycket trevlig högtid tycker jag bättre än jul. Ja nu har vi tagit fram alla adventsaker i Mariestads second hand affär som jag arbetar som frivillig varje tisdag och de tog även fram så fina juldukar både broderade, julgardiner och tryckta samt julblomkrukor. Nu på fredag kommer det fram alla julsaker i affärerna och blir spännande av se vilka fina julsaker det blir. Gå gärna in på deras hemsida sök på Mariestads secondhand affär.


Jag har inte skrivit här på mycket länge då jag inte orkat det just nu är alltid så mycket annat som händer och sen har man inte ork alltid till att sitta här.Min tid tar mycket av min mamma och av våra barnbarn, även om det är roligt kan det bli lite för mycket av detta särskilt när man har kronisk värk som fibromyalgi.


Nu önskar jag Er alla en trevlig fortsättning på denna söndag och veckan som kommer.


  Kram från Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards