Bittans änglahem

Alla inlägg under maj 2010

Av Britt-Marie Wass - 30 maj 2010 21:43

  

Grattis alla mammor idag på MORS DAG!


Idag blev jag så glad att min son kom ihåg mig ikväll och ringde och gratulerade mig på mors dag. Han bor i Landskrona och det är inte så ofta vi träffas. Nu är det 1 år sen och jag längtar efter honom. Ja min son fast du är 40 år så längtar jag att få sitta ner och prata med dig och tänk att kunna fika tillsammans. Ja det är säkert många mammor som saknar sin son denna dag som bor långt ifrån varandra.


Men jag har firat min mamma idag på mors dag och hon fick av mig en krukväxt en bloddroppe som hon önskat sig som blir vacker att ha på deras inglasade balkong och så fick hon en blombukett av gula blommor som jag har i trädgården som jag inte vet vad de heter, men vackra är det, kanske jag kan ta ett foto imorgon så Ni får se hur de ser ut mina bloggvänner.


Några rader också om vattenläckan. Nu har snickaren börjat i köket och kom ganska långt här i fredags så nu har han börjat med golvet och skall fortsätta med det imorgon - så skönt. Tänk att man kan bli lite glad att få ett golv att gå på fast det är bara botten av golvet.


Nu får Ni ha det så bra i veckan om jag inte kan skriva här på datan och sköt om Er! Trevlig vecka!


Kram Bittan

Av Britt-Marie Wass - 23 maj 2010 21:45


Jag hoppas Ni haft en trevlig pingsthelg och här kommer några vackra pingstiljor från vår trädgård. Vi har haft en lugn pingsthelg och tyvärr så hade jag migrän igår så det blev mest att vila och ta det lugnt. Idag har jag inte haft någon migrän som skönt är och varit ute lite på altanen och njutit av solen.


Ja skall även skriva lite om vår vattenläcka. Nu har vi äntligen fått det tyst här och fläkten är borttagen som de gjorde i tisdagskväll. Så skönt!


Ja sen väntade vi på att rörmokaren skulle komma hit men kom inte förrän i fredags och han gjorde inte så mycket då men skall fortsätta med dessa rör imorgon och även kanske snickaren skulle komma också så då blir det fullt med hantverkare här. Ja nu väntar jag på att det snart skall bli färdigt och är extra jobbigt för mig som går hemma hela dagarna och ser eländet.


Här kommer även ett foto på en av våra två igelkottar som är i vår trädgård nu ibland.


Ha nu en skön vecka och jag skriver några rader när jag orkar med detta.

Hälsningar Bittan     

Av Britt-Marie Wass - 17 maj 2010 21:22

Jag skall nu äntligen ta och skriva några rader här nu. Tyvärr så sitter jag inte så mycket här vid datan nu för den står precis bredvid denna fläkt vi har för vattenläckan och är lite jobbigt att sitta så nära den. Men nu äntligen var jag inne på internet för att kolla min e-post som man måste göra ibland. Ja här står fortfarande fläkten på och hoppas nu att någon gubbe kommer till oss i denna vecka och tittar till om det snart har torkat upp ordentligt så de kan fortsätta med arbetet.


Det är inte så mycket man kan göra annars här hemma och hoppas det blir bättre väder så man kan vara ute lite mera. Igår var mina föräldrar här och jag hjälpte även till lite att plocka lite av våra nässlor som vi har på jordkällaren. Min mamma skall göra nässelsoppa av dessa och jag skall komma hem till dem på middag imorgon och äta detta, tyvärr så äter inte min man detta så därför blir det inte av att jag plockar nässlor och göra något själv av dessa.


Jag måste även berätta att jag såg 2 igelkottar här i vår trädgård i fredags och var länge sen jag såg några här.


Ha nu en skön vecka i fall det dröjer innan jag skriver här.

  Hälsningar från Bittan

Av Britt-Marie Wass - 9 maj 2010 17:58

Idag har vi varit på söndagsmiddag hos mina föräldrar och fick kasslergratäng, potatis o grönsaker och till efterrätt rabarberpaj och vaniljsås. Rabarberna var tagna från det lilla landet mina föräldrarna. Jättegott! Ja efter middagen så var vi ute på deras härliga inglasade balkongen och spelade lite kort blev plump denna gången och min pappa vann och tyvärr så kom jag sist. Efter kortspelningen så var det dags för lite fika innan vi åkte hem.


Det var så skönt att få komma hemifrån en stund från denna byggarbetsplats som vi har här hemma. Vi har en fläkt också som de satte in förra fredagen och det skall nu torka upp nu efter vattenläckan. Usch ibland blir jag så trött på detta ljud! Men som tur är så har vi en dörr in till vårt sovrum så vi kan stänga dit annars har vi inte några innedörrar och nu ser man i alla fall att det allt är bra att ha innedörrar.


Ja denna vecka som gått har jag inte gjort något speciellt och man kan inte göra så mycket här hemma. Tyvärr så har jag haft migrän torsdag och även lite på fredag. Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan om hur det blir med min hela "sjukpension". Jag går sjukskriven här på grund av min fibromyalgi.


Ikväll skall vi spela bingolotto och sen efter detta blir det väl att se på ishockey.


Ha nu en skön söndagskväll och bra vecka i fall jag inte skriver något förrän om några dagar beror på om det kommer hantverkare hit.


Tack för alla kommentarer Ni skriver mina nätvänner och det värmer att Ni tänker på oss i all denna röra.


  Kram Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards