Bittans änglahem

Alla inlägg under december 2020

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

 

En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar.

GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER!

Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någon julstämning när det inte är någon snö. Det är inte någon rolig jul när så många är sjuka i Corona och det verkar aldrig ta slut detta med denna pandemi. Men man får ta 1 dag i taget och vara glad att man inte är sjuk i Corona. Idag kommer våra barnbarn Daniel och Sebastian till oss och vi skall spela bingolotto tillsammans och äta en familjepizza som omväxling till julmat. Sen stannar de över natten och vi äter jullunch tillsammans och delar ut julklappar innan de åker till sin mamma och firar jul där. Sen skall min man och jag åka till min syster och man samt min moster fira jul där med julkaffe och julbord. Hur skall Ni fira jul som läser min blogg?

  GOD JUL ÖNSKAR BITTAN

   

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

   

En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.


Sinnets advent


Allting tystnar

alllting vilar

när vi åter hälsar dig

Advent.

I mitt hjärta

bor en önskan

då vårt första ljus

vi nyss tänt.

Önskan om kärlek

och trösten ord

till alla

som finns

på vår vackra men sorgsna jord.


Äntligen skriver jag några här blir inte så ofta jag sitter vid datan endast bara när jag skall betala räkningar annars är det bara Instagram som gäller för mig och dit är Ni välkomna där jag ofta sätter ut bilder


Advent är en vacker tid tycker jag när man ser alla ljusstakar, adventsstjärnor, tända ljus och alla vacker belysning i husen i dessa mörka tider med Corona.


Jag önskar Er en trevlig Advent helg!

Kram från Bittan

    

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards