Bittans änglahem

Alla inlägg under november 2010

Av Britt-Marie Wass - 27 november 2010 17:34

Ja nu är det 1:a Advent imorgon så nu har min blogg fått en ny bakgrundsbild med ljus och så har jag tagit ett foto på ett av våra fönstren i köksfönstret som nu är adventspyntat. Ja här har idag först adventsstakarna kommit fram och så även en adventstjärna på fot samt 2 vanliga ljusstakar med 4 ljus i med mossa i stakarna. Advent är en vacker tid tycker jag med alla ljus och stjärnor i fönstren och här kommer en vacker adventdikt och psalm som jag tycker så mycket om.


Advent är mörker och kyla.

På jorden är krig och kallt.

Man drömmer om fred och om vänskap,

men bråkar och slåss överallt.


Advent är mörker och kyla.

Vi tänder ett ljus och ber:

Förbarma dig Gud över jorden,

all nöd, all förtvivan du ser.


Advent är väntan på Kristut.

Kom Herre, kom hit i tid.

Och lär oss ta hand om varandra

och leva tillsammans i frid


Psalm och bön 609 text Margareta Melin. Musik L.Å Lundberg


Idag har vi varit på julskyltning här i stan och var mycket folk trots det kyliga väder vi har här med snö, blåst och 7 grader kallt. Vi gick mest runt och tittade i en del affärer och jag köpte till mig en vacker lingonkrans att ha på köksdörren samt 3 små julklappar som mina brevvänner skall få. Ja sen köpte vi av en skola lussekatter och en mjuk pepparkaka som vi smakade på när vi kom hem och som var jättegoda. Tyvärr så är jag så dålig på att baka och orkar inte göra det så mycket men ibland blir det någon mjuk kaka. Ja sen var det verkligen skönt att komma hem till värmen. Usch vilket snöväder vi har fått och jag tycker det är alldeles för tidigt med all denna snö och jag får sån himla värk av detta.


Ha nu en trevlig helg! Kram Bittan

  

Av Britt-Marie Wass - 22 november 2010 19:08

  

Detta foto har jag tagit på min älsklingsfågel som just är domherren. Jag köpte denna vackra figur för några veckor sen när vi var och handlade i Skövde.


Ja vad har hänt här sista tiden och det är inte så mycket utan det går en dag då och då. Förra veckan var jag förkyld så då blev det mest att vila.


Förr förra veckan fick jag samtal från Försäkringskassan och det var ett besked att de vill att jag skall försöka börja arbetsträna då det är så svårt att få hel sjukpension nu då man har fibromyalgi. Så nu får vi se vad de kan hitta för något arbete till mig att börja arbetsträna och hoppas det är något jag klarar av nu. Det är ju ett arbete på 4 timmar de skall hitta till mig. Jag har sen många år 50% sjukpension och har detta till min 65 års ålder. Ja det är mycket tankar som kommer när man får ett sådant här besked. Jag tycker i alla fall det skulle vara roligt om de får tag på något bra arbete då jag saknar just den sociala biten väldigt mycket.


Usch här har det snöat lite här nu och det ligger ett tunt lager med snö och är några minusgrader nu. Jag tycker detta kalla väder har börjat alldeles för tidigt denna vinter. 


Idag har jag varit på hudmottagningen för mina eksem som jag haft sen i somras och nu fick jag besked att det var en hudsjukdom jag hade som heter lichen och jag har dessa eksem på båda underarmarna. Jag har nu fått någon salva och sen la de plattor ovanför men ser ut som stora plåster och skall ha detta nu i 1 månad och därefter skall min hudläkare ringa mig och se om detta har hjälpt mig. Jag hoppas nu att det blir bättre av detta.


Nu önskar jag alla en trevlig vecka och tänk nu på söndag är det redan 1:a advent. / Kram Bittan

  


Av Britt-Marie Wass - 3 november 2010 21:46

  


REGNIGA NOVEMBER MÅNAD.


Ja idag har vi haft ett riktigt höstväder här precis som bilden här ovanför med både regn, blåst och även lite sol i em. och 10+. Så idag blev det mest att vara inne och jag kunde göra det sista på min stickade halsduk och gjorde fransarna idag och halsduken blev så jättebra och är i färgen svart/vitt/grått och jättelång som blir härlig att ha nu när det blir kallare väder. Jag började även sticka på garnet jag köpte på höstmarknade i blått pälsgarn som jag skall göra en kudde av som blir bra. Just nu älskar jag att sticka men det får bli lite bara då och då så jag inte får värk i mina axlar och armar. Men det är så rogivande att sitta och sticka samt höra på bra musik för då glömmer man detta tråkiga väder.


Ja denna vecka har våra barnbarn höstlov här så idag har vårt äldsta barnbarn Daniel varit här då han varit tillsammans med sina kompisar och skall stanna över natten här som blir roligt.


Nu önskar jag alla en skön fortsättning på kvällen och denna vecka!

  Kram Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards