Bittans änglahem

Alla inlägg under oktober 2010

Av Britt-Marie Wass - 24 oktober 2010 14:36

Ja nu är det längesen jag skrev några rader i min blogg, men skall nu försöka skriva några rader här medan jag väntar på att vi skall åka hem till mina föräldrar då vi skall fira min mamma som fyller 84 år idag. Grattis! Jag har köpt till min mamma en pyjamas som hon önskade sig och så blir det även en blomma.


Ja här har jag fortfarande inte fått något svar på Försäkringskassan och detta tar enormt mycket på min ork och är väldigt oroligt så därför mår jag inte alls så bra här och varje dag är så jobbig och man tappar lusten med allting just nu. Om inte det räckte så fick jag migrän igår också som kom när vi varit och handlat och det blev snabbt 1 tablett mot migrän och sen sängen, men så äntligen vid 18-tiden blev jag bättre så jag orkade gå upp och kunde vara med min man och se på TV:n på kvällen. Vi såg på Dansbandskampen och jag tycker inte alls det är så bra mot tidigare då jag inte tycker om den nya programledaren. Men de är duktiga det bandet som kommer från Mariestad Elias.


Nu önskar jag Er alla en skön fortsättning på söndagen och tusen tack alla Ni som skriver några kommentarer är alltid så roligt när någon skriver där. Varmt tack alla Ni!

  Kram Bittan 

Av Britt-Marie Wass - 6 oktober 2010 13:05

  GRATTIS VÅR SON JOAKIM PÅ DIN FÖDELSEDAG IDAG NÄR DU FYLLER 41 ÅR!


Här kommer en vacker dikt till födelsedagen till dig som jag läste i en tidning.


  

FÄRGPRAKT


Oktoberdagar; så solskensklara

de kan vara helt underbara

eftersom tiden nu kallas höst

verkar de vilja skänka oss tröst.


Hela naturen i guldröd prakt

nedanför åsen i lövskogstrakt

uppemot krönet bland mörka granar

lite gult mitt ibland dem man anar.


Brittsommarvärme ibland stannar kvar

det kan även bli blöta och regniga dar

osäkert är det att vädret spå

om det sagts "sol", kan det regna ändå.


Höststormar kommer i denna månad

träden förlorar dräkt som är lånad

men kloka är träden, de detta förstår

att nakenhet krävs för kommande vår.


 

Av Efva på Backen ur Allers nr 40, 2010.


Ha nu en bra dag/Bittan


 

Av Britt-Marie Wass - 2 oktober 2010 17:53

Tänk att nu är det redan oktober månad och idag har det varit en höstlik dag tycker jag mulet väder här och endast 10+.


Men i torsdags hade vi en strålande solsken här och som var härligt som passade bra här då vi hade höstmarknad här i stan. Jag var nere en sväng med min väninna Berit och gick runt och tittade vad knallarna hade att sälja där. Men det var mycket samma saker i en hel del marknadstånd mycket kläder, plånböcker, sockar, karameller. Jag köpte endast lite sockar med lös resår, ljusblå pälsgarn för endast 10 kr nystanet - mycket billigt, julkort för endast 1 kr styck. När vi gått på marknaden i 2 timmar så åkte min väninna och jag till ett kafe och åt en jättegod bakelse av smördeg med hallon ovanpå. Gott! Vi satt nog där 1 timme innan vi också gick in i en blomsteraffär som låg där i närheten men där köpte jag inte något. Ja vi hade som alltid en trevlig em. tillsammans min väninna och jag.

Min man hade semester denna dag men då var han och hjälpte min väninnans man att måla och var precis lagom färdigt med detta när vi kom hem.


I fredags (igår) hade också min man semester men då var vi endast ute lite på en åktur och blev denna gången till Skövde då min man ville åka till Biltema och jag var till Rusta och Plantagen som ligger i samma affärsområde. Ja sen på em. så kom våra barnbarn hem till oss och skall vara här denna helgen, men idag åkte en av barnbarnet hem.


Idag har min man och ett av barnbarnet varit på Folkrace och jag har tagit det lugnt då jag har värk efter att ha gått så mycket nu dessa 2 dagar min man haft semester och fått så himla värk i min rygg och värken sitter längst ner i ryggen och strålar ut i baken.


Jag har äntligen börjat sticka lite och har precis nu börjat sticka en halsduk till mig i svart/vit färg. Det är så roligt att sticka men kan tyvärr endast sticka lite i taget då jag annars får sån värk i mina axlar och armar.


Ha nu en bra fortsättning på lördagskvällen och en skön söndag!/ Bittan

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards