Bittans änglahem

Alla inlägg under juli 2011

Av Britt-Marie Wass - 21 juli 2011 19:37

  

Ja nu är vi inne på vår 2:a semestervecka här och vi har varit mest här hemma och har verkligen tagit dagen som den kommit. Men igår var vi ute på en biltur till Motala där vi var på den stora folkracetävlingen som är där denna vecka och vi var där tillsammans med våra barnbarn samt ett av våra barnbarns flickvän också. Vi hade en trevlig dag där tillsammans och bra väder var det också för att se folkrace, mulet väder men varmt över 20+.

Om ni är intresserade att läsa om folkracetävlingen gå gärna in då på deras hemsida http://www.laget.se/smkmotalabil eller sök på motala folkracetävling.


Ja här har vi också plockat en massa körsbär här hittills 50 liter och min mamma har fått en hel del då hon gör mycket kräm o sylt. Jag fryser in och gör lite saft då och då och i söndags gjorde jag lite saft här och naturligtvis gjorde jag något när jag diskade de stora kastrullerna då det kändes som fingrarna stukades. Så ont det gjorde! Jag var till min sjukgymnast i tisdags och hon tittade på min hand och det är något i leden som hänt precis under långfingret och hon sa att det var något liknande som när man stukar handen. Så nu går jag här med en elastisk binda för höger hand som hjälper lite och hoppas nu att det går över snart. Det är så tråkigt att man alltid så fort man gör något så får man sån värk av allting.


Nu får Ni ha en skön fortsättning på sommaren och hoppas vädret blir lite bättre.


  /Kram Bittan

Av Britt-Marie Wass - 10 juli 2011 20:17

  

Nu har jag äntligen 4 veckor semester och även min man har också semester!

Så härligt! Jag blev så glad att jag fick semester som jag inte trodde att jag skulle få nu när jag bara arbetstränar men det fick jag. Det blir så skönt att inte ha några tider att passa när man har semester. Vi skall mest vara här hemma på semester men åker även på en stugsemester till Dalarna. Ja här hemma blir det nu att plocka vinbär, körsbär, skriva brev mest för mig. Min man han har mycket att göra i trädgården som att klippa häcken, sen skall han måla en röd byrå, en röd köksstol och en röd kökssoffa. Ja han har massor att göra men vi skall inte bara arbeta här hemma utan också ta dagar att åka ut kanske med bilen en tur häromkring. Det beror ju också så mycket på hur vädret blir dessa veckor. Jag tycker det är skönast att ta dagen som den kommer. Sen får man hoppas att man mår lite bättre nu när man är ledig och att man inte får ha för mycket värk. Den senaste tiden har jag haft så mycket värk i magen.


Ha nu en skön fortsättning på julimånaden och en skön semester Ni som har det.


  Kram Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards