Bittans änglahem

Alla inlägg under december 2017

Av Britt-Marie Wass - 22 december 2017 14:23

 

Jag vill önska Er alla en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!


Nu är jag äntligen snart färdig med alla julförberedelser och idag har vi varit och handlat på förmiddagen och nu väntar jag på att julskinkan skall bli färdig och jag kokar den själv för min man vill ha dopp i spad på julafton. Han har dopp i spad med hårt tunnbröd som han doppade så med detta bröd i Norrland. Jag tycker inte alls om dopp i spad.


Imorgon så kommer våra barnbarn till oss på kvällen och sover över här och vi skall spela bingolotto tillsammans sen på julafton skall de äta julbordslunch här innan de åker hem till sin mamma och då åker vi och hälsar på min gamla mamma 91 år och stannar på kvällsmat blir nog risgrynsgröt och skinksmörgås då.

Ja sen skall vi åter fira julafton men då på annandag jul  hos min syster och man och då kommer hennes 2 döttrar med familjer hem från Skåne och så kommer min moster dit och kanske min mamma om hon orkar som jag hoppas.

Hur skall Ni fira jul?


Tack för alla kommentarer jag får inte alltid jag hinner svara på dessa men Ni skall veta att jag läser alla.


Kram från Bittan


GOD JUL!


 


Av Britt-Marie Wass - 18 december 2017 18:43

 

Igår var det 3:e Advent och här har jag nästan färdigt nu till julen som skönt är fast denna vecka skall det städas och imorgon om jag orkar har jag tänkt baka några småkakor samt göra i ordning mitt jullandskap som jag har i ett gammalt skåp och bygger upp då ett landskap med tomtar, kyrka, hus, änglar och skall ta ett kort sen och sätta ut här på bloggen så Ni får se detta. Jag skall även pynta lite på kyl och frysskåpet. I lördags så klädde vi julgranen här och detta år tog vi en vanlig stor konstgjord julgran förra året hade vi en liten men nu blev det som vi brukar och det är mycket vackrare tycker jag samt att jag ställde ut min jultomtar ca 70 st på olika platser. Som Ni förstår så älskar jag att julpynta!


Nu önskar jag Er en trevlig julvecka och ta det lugnt och inte stressa för mycket.

Adventhälsningar från Bittan


Ett foto på vår julgran

 


Av Britt-Marie Wass - 12 december 2017 16:54

 

Nu är 2:a ljuset i advent tänt och det är så vackert nu i alla fönstren.


Denna helg som varit har vi varit hos vårt barnbarn Daniel och firat hans 25-års dag. Det är vårt äldsta barnbarn. Oj så fort tiden har gått! Jag kan inte fatta att han är redan 25 år tycker det inte är längesen han var en liten baby. Daniel fyllde i går egentligen men vi firade den i lördags hemma hos honom och han fick av oss vita tallrikar, en bok om någon Youtube stjärna och så en svart dödskalle av glas. Han bjöd på en så god tacobuffe och efteråt var det kaffe/the samt en så god prinsesstårta. Vi var även hemma hos honom en stund i går eftermiddag och då fick han en svart glasvas med konstgjorda blommor i vitt av oss och vi fick lite tårta som var kvar sen i lördags.


Här har jag bakat lite i förra veckan inför julen blev bullar en dag och så en dag bakade jag en stor långpanna med chokladkakor med kokos ovanpå, 2 mjuka pepparkakor och så en mjuk vinbärskaka. Jag får se om jag orkar baka någon småkakor också annars köper jag någon sort och så köper jag pepparkakor.


Denna vecka skall vi börja städa lite inför julen och imorgon stryka juldukarna också och idag har jag nu skrivit färdigt mina julkort. Skriver Ni julkort? Jag tycker det är roligt att skriva julkort fortfarande och få i brevlådan.


Ha nu en bra vecka och stressa inte för mycket. Det blir jul ändå!


Kram från Bittan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards