Bittans änglahem

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Britt-Marie Wass - 15 januari 2011 16:05

  


Här kommer en vacker tulpanbukett till alla bloggare som läser min blogg på tulpanens dag som är idag.


Ja nu har vi äntligen slängt ut julen här och jag har hållit på här hela veckan och tagit bor julsaker och igår var det sista som plockades bort som var julgranen, mitt julbord med alla små tomtar o hus och julkrubban så nu är allt på vinden.

Skönt att detta är nu gjort. Jag har också tagit ner julgardinerna i köket och där är det nu blå/vita gardiner som hänger och idag har jag köpt nya krukväxter till köket som blev begonior och vårglöd (kommer inte ihåg deras riktiga namn nu).

Men fortfarande har vi vinter här och det har snöat här en del men är nu endast 1 grad kallt ute nu på em. och nu har de sagt att det skall bli regn i kväll, men det hoppas jag verkligen inte det blir för då blir det glashalt ute. Usch vilken vinter vi har och värst är det som det varit här denna vecka väldigt halt här då vi haft plusgrader här och några minusgrader på natten så man vågar knappt gå ut och man saknar att gå på promenader nu, men det vågar jag inte för jag är så rädd att bryta mig och så spänner man sig så när man går ute när det är halt och jag får ännu mera värk i mina muskler.


Ser Ni på handbolls VM mina bloggare? Jag tycker mycket om handboll så det blir att vi ser alla åtminstone Sverigematcherna och får se hur det går för Sverige idag som spelar match så då blir det att titta på TV:n.


Nu skall jag ändra lite på bakgrundsbilden igen och får se vad jag hittar för någon bra bild. Ha nu en bra fortsättning på denna helg! Kram Bittan


Här kommer ett foto på min nya Goebel ängel som jag fick av min man i julklapp.


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards