Bittans änglahem

Alla inlägg den 7 augusti 2020

Av Britt-Marie Wass - 7 augusti 2020 10:18

 

En vacker ängeltavla jag har här i vårt sovrum som är målad av Marieanne Welanden som jag köpt för många år sen i Nusnäs som ligger utanför Mora. I Nusnäs tillverkar de dalahästar och har en bra affär där de säljer många vackra saker förutom dalahästar naturligtvis. Nu var det några år sen vi var där sist.

  

Ja nu när man är över 70+ så får man inte åka någonting så här blir det endast dagsutflykter här från Mariestad och finns mycket i Västergötland att se och uppleva. Vi har varit en utflykt till Sjötorp vid Göta kanal och sedan en utflykt till vårt vackra Kinnekulle och sen mest varit här hemma. Min man har målat om köket här blev en fin blå färg. Denna vecka har vi tagit ner 3 stora träd och igår så körde vi iväg allt ris till soptippen blev 3 rundor dit.

 

Men juli månad har varit så tufft för mig då jag haft ryggskott här och man blir så handikappad när man inte kan göra så mycket och man behöver hjälp men som man tycker är småsaker när man är någorlunda frisk. Tänk bara att ta på sig sockar och långbyxor. Det är tur att man har en man som kan hjälpa mig. Nu är jag nästan bra i min rygg som är så bra och hoppas nu bara det håller sig.


Ha nu en trevlig Helg! Kram från Bittan


  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards