Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2019

Augusti månad

Av Britt-Marie Wass - 11 augusti 2019 16:38

 

Dessa fina blommor saknar jag nu då de fanns hemma hos mina föräldrar.

Ja nu är det augusti månad och var längesen jag skrev här förstår inte vad tiden tar vägen men just nu har jag börjat med instagram som jag nu kollar mycket på. Jag fick hjälp av vårt barnbarn att installera den när vi var på semestern upp till Norrland. Alltid roligt med något nytt. Har Ni instagram som läser min blogg? Skriv gärna i så fall Eran instagramnamn så blir jag så glad. Min söker Ni på mitt namn:britt-marie.wass.

Ja här har vi varit hemma hela juli månad och nu i augusti och bara tagit endagsutflykter och så har vi städat i garaget och kört flera last till soptippen med skräp. Så skönt att få detta gjort, man bara sparar och sparar och så använder man det aldrig, eller hur?

Vi har också varit till Göta kanal till Hajstorp och tittat på så fina båtar som slussar där och så skönt att sitta där och titta på folk och njuta av den vackra naturen som är där. Vi brukar ta med oss stolar och sitta utmed Göta kanal och titta och fika där och ibland ta en glass.

Vi har också varit på Missionskyrkans vackra sommarställe som heter Bäcken som ligger här i Mariestad vid Vänern. Där har de också minigolf som vi brukar spela mest min man för jag får sån värk i min handled. De har så gott hembakat fika där. tyvärr nu så är det sista veckan de har öppet men skall försöka gå dit en dag och ta en våffla innan der stänger.

Idag har vi en mulen dag så jag har beställt lite foto från datan från vår semester och vi har varit på kyrkogården med en blombukett till mina föräldrars och farföräldrars gravsten. Jag saknar mina föräldrar så mycket.

Ha nu en bra fortsättning på söndagen!

Kram från Bittan

      

 
 
Ingen bild

Daniel

11 augusti 2019 18:37

Hej! Så fina bilder!/Daniel

 
Ingen bild

Anna

12 augusti 2019 14:40

Hej!
Vilka vackra blommor, vet du vad de heter? Ja, sommaren har gått alldeles för fort. Vi förlänger den med en resa till Mallorca. Idag blev det rensning i rabatterna och en tur till Plantagen. Vårat garage skulle också behöva städas och en hel del slängas. Man bara spar och spar. Din ängel är väldigt söt.
Önskar dig en fortsatt skön augusti.
Kram från Anna

 
wiper

wiper

13 augusti 2019 12:55

Så vackra blommor. Dom ser så skira och fint rosa ut och med det gula som kontrast. Jag skall också starta Instagram så så fort jag orkar och då kommer jag in till dig och även meddelar var jag finns

Ser att ni haft fullt upp och det är skönt att bara ta dagsutflykter ibland. Bara man kommer ut lite åtminstone. Vi har rensat bort mycket vi också för det bara ligger där i skåp till igen nytta. Det är så lättande att bli av med saker som ändå inte används.

Vad härligt att ni varit till Göta Kanal det måste vara en upplevelse. Vi har varit vid Trollhättan kanal och även på en parkering vid Göta Kanal då vi hade husvagn

Så härligt ni haft det med både golf och gott fika. Jag saknar mina föräldrar jättemycket också. Det känns så sorgligt att inte få träffa dom nåt mer.

Vilken vacker ängel. Så ovanlig

Ha nu en fin tisdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 augusti 2019 07:50

Tack för hälsningen ;) jag önskar er båda en jättefin början på den nya veckan

Kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

8 september 2019 12:40

Hejsan!
Tack för hälsningen hos mig. Det var ett tag sedan vi hade kontakt. Så vackra dina höstanemoner är. Jag har också sådana och gillar dem skarpt och i år är de helt fantastiska.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards