Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 10 mars 2019

Äntligen några rader i mars månad med nya änglabilder

Av Britt-Marie Wass - 10 mars 2019 10:54

Några nya kort på mina änglar och en tulpanbukett!

   

Denna ängel som står på borden är en lampa.


Ja nu äntligen skall jag skriva några rader här på min blogg. Jag har inte varit så frisk här nu den sista tiden. För några veckor sedan började min rygg värka och jag fick himla värk i min rygg när jag skulle ställa en sak under ett bord då det small till i ryggen och jag höll på att svimma. Jag trodde det var ryggskott som jag haft för några år sedan. Men tydligen var det någon muskelsträckning som nu är mycket bättre. Så skönt! Man tänker på alla som har svår värk och särskilt nu när jag hade sån värk så jag kom nästan inte upp i sängen och den första tiden kunde jag inte sitta eller knappast ligga och inte vända mig i sängen. Hemskt! Då är man så tacksam när det går över och man har endast sin vanliga molande värken i kroppen av fibromyalgi.


Nu i torsdags var jag till tandläkaren då en plomb lossnat och det var inte någon ide att laga tanden så det blev att ta bort tanden som satt längst in i munnen. Usch så ont det gjorde fast jag hade bedövning och var värst när bedövningen släppte. Men var så skönt att få detta över och nu mår jag ganska bra i munnen. Ja dessa mediciner man äter så tar det mycket på tänderna då man är så torr i munnen.


Såg Ni på finalen på Melodifestivalen igår? Det gjorde jag och min man och var ett ganska bra finalfält med bra artister och jag tycker John Lundvik var en bra vinnare och jag tror han kommer att gå långt i den stora finalen.


Idag blir det mycket TV:e tittande med skidskytte i eftermiddag och kanske man hinner gå ut en promenad då solen skiner här.


 

Ha nu en bra vecka!

Kram från Bittan

 
 
Ingen bild

Anna

10 mars 2019 13:41

Hej!
Vilken fin ängel du har i form av en lampa. Det är inte alls roligt att ha ont i ryggen, skönt att du är bättre nu. Tandläkaren är ett nödvändigt ont. Och dessutom kostar det mycket pengar. Vi såg också på melodifestivalen, och tyckte rätt låt vann. I år var det många bra låtar. Vi har fortfarande snö kvar här. Nu får värmen komma tillbaka så att den smälter bort.
Ha det så bra.
Kram Anna.

 
wiper

wiper

11 mars 2019 07:01

Det var en väldigt fin ängel och även den vita. Kul att du har en änglasamling. Även en vacker blombukett. Muskelsträckning är nog så jobbigt. Skönt att det har blivit bättre för man blir så påverkad i hela kroppen av ryggbesvär. Det räcker gott och väl med fibromyalgi. Jag känner många som har fibro och det är en evig plåga. Det har även krupit ner i åldrarna

Precis som du så fick jag dra en tand för några år sedan som satt långt in också. Det är jobbigt sånt men så skönt att det känns bättre för dig nu.

Jag slösåg festivalen för jag var besviken på programledarna. Det var lite för hystriskt och skämten var sämre än någonsin. Mycket åldersmobbning som jag tyckte dom kunde ha skippat. John Lundvik var en av dom bättre sen verkar ha så sympatisk också. Sen gillade jag Anna Berghendal för hon har en fin röst och melodin var bra. Sen är det ju en smakfråga.

Vi vaknade till solsken igen men det är lite kallare

Nu önskar jag dig en fin början på veckan

Varm kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

14 mars 2019 09:00

Så fina änglar och även tulpanbuketten är jättefin ♥ Usch för ryggvärk och ryggskott och sånt! Har haft jätteont i ryggen i veckan men det känns bättre nu. Nåt hände häromdagen när jag gick ut, kunde knappt ta mig hem. Mot muntorrheten suger jag på speciella fluortabletter mot muntorrhet, det har varit min räddning säger min tandläkare då jag har fina tänder. Har dock haft mycket problem med mina visdomständer genom åren. Men annars har jag haft tur. Jag tycker rätt låt vann mello, absolut. Önskar dig en fin torsdag och en fin helg! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 mars 2019 06:20

Tack för kommentaren hos mig häromdan. Hoppas du och din familj har det bra. Våren börjar komma så det känns så skönt ute

Vill bara önska dig och din man en härlig helg
Kramar från
Malin & Thorleif

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

2 april 2019 09:51

Hallå vännen, hoppas att allt är bra med dig.

Om / när du läser min blogg, så är den lösenordsskyddad nu, så så lösenordet är bröllop

Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
wiper

wiper

10 april 2019 07:29

Vill bara önska dig en fin onsdag. Hoppas allt är väl med dig och din familj

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

16 april 2019 08:44

Hallå igen vännen, hoppas verkligen du har Facebook, skriv då ett PM till mig, så får du ett nytt lösenord till min blogg.
Har du inte Facebook, skriv gärna ett mail då.
glader65@hotmail.com

Ha en jättefin tisdag.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards