Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 29 januari 2019

Äntligen har det kommit snö!

Av Britt-Marie Wass - 29 januari 2019 15:05

 

Äntligen har det kommit snö här ca 20 cm och det ser ut som årstiden Vinter och det är så vackert ute och märks särskilt på kvällen då det blir mycket ljusare ute som jag tycker är så bra även om min värk blir sämre av detta väder. Nu får man bara hoppas det kommer att ligga kvar någon vecka eller några veckor då det snart är sportlov här.


Idag har jag äntligen börjat arbeta igen som volentär i kyrkornas secondhand efter min förkylning och ögoninflammation som jag hade i 2 veckor och nu är bra ifrån. Det är så roligt att komma ut och arbeta några timmar och man känner att man gör något bra och bra arbetskamrater.


Ha nu en bra fortsättning på tisdagen!

Kram från Bittan

 

 
 
Ingen bild

Anna

29 januari 2019 18:15

Hej!
Visst är det mysigt med snö och det blir ju ljusare ute. Här har vi fått så mycket snö så nu får det vara nog. Jag är rätt så trött på den här vintern. Jag har nog aldrig längtat så mycket till våren och värmen så mycket som nu. Vad skönt att du är bra nu i din förkylning och ögoninflammation. Visst kan det vara roligt att komma ut och arbeta några timmar. När man är pensionär kan man ibland sakna sina arbetskamrater.
Ha det så bra.
Kramar från Anna.

 
wiper

wiper

31 januari 2019 16:19

Det ser jättefint ut på bilden. Jag gillar när snön är vit och torr inte sån där blötsnö. Härligt att förkylningen är borta och du kan arbeta igen. Toppen med bra arbetskamrater sånt betyder mycket för trivseln.

Ha en fin fortsättning på torsdagen. Jag är lite sent ute

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 februari 2019 12:00

Hoppas allt är väl med dig och din man. Antar att ni har samma vinterväder som vi har här. Temperaturen pendlar så mycket upp och ner men snön ligger kvar än så länge.

Ha nu en fin fredag och helg

Kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 februari 2019 09:06

Vill bara skicka en hälsning till dig och hoppas du och din familj har det bra. Vi börjar få lite vårlikt här men i dag är det lite kallare. Solen skiner och snön är snart borta

Ha en härlig onsdag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 mars 2019 13:00

Hej Bittan!

Tack för din kommentar som jag svarat på i min blogg.

Detta med ryggen är ett elände. Jag får inflammation och då skall man använda kylgelé icepåsar som går att köpa på apoteket

Här kommer en länk där du kan läsa om dessa

https://www.icepower.com/se/produkt/ice-power-engangs-kylkompress/

Är det så att is inte hjälper så är det värme som gäller. Sen har jag gått hos både kiropraktor och sjukgymnastik i flera omgångar. Tyvärr är det så dyrt hos kiropraktor men man behöver bara gå några gånger och sen får man råd om hur man kan gå tillväga med övningar och annat

Jag fick lära mig bindvävsmassage hos förra kiropraktorn och det har hjälp mig få ordning på både nacke och ländrygg.

Så fort jag får minsta besvär så gör jag denna massage och kommer jag inte åt så får min man göra det på mig. Sen kan man ha ispåse emellanåt och det brukar jag ha mest på ländryggen och det har räddat mig

Sen är promenader jättebra för då släpper spänningar och dom behöver inte vara långa för att man skall må bättre. Även att gå på gym efter att man blivit bättre hjälper mycket

Jag har inte din mejladress eller om du har fb. Då kan jag skicka en bild till dig och artikel hur bindvävsmassage går till.

min mejladress som jag har i bloggen är wiperium@hotmail.com

För mitt skadade knä fick jag sjukgymnastik och sen började jag promenera och det har hjälpt så bra så jag går obehindrat igen

Vet hur det känns att ha ont i ryggen man blir strssad och värkbruten. orkar inte nåt och bara lider. Jag har själv en bra period nu och har kunnat börja på gymmet igen

mejla gärna så skickar jag en bild.

Sköt om dig och ha en fin söndag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards