Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 22 november 2018

Ett gott recept på Äppelkaka!

Av Britt-Marie Wass - 22 november 2018 14:58

   

Denna äppelkaka är lätt att baka och är så god, receptet kommer från en bok som heter "Hälsokost".

På tal om äpplen så gjorde jag en sats med en massa äpplen som skall bli Äppeldricka. Här kommer receptet ifall Ni vill ha det som läser denna blogg.

ÄPPLEDRICKA

6 l vatten kokas upp och man lägger i 5 l skurna äpplen (med skal, man tar endast bort skaftet och blomman på äpplet) och tillsätter 3tsk citronsyra, 2 tsk Atamon. Detta skall stå i 5 dagar och silas därefter och tillsätt ca 4 dl socker. Sen är det färdigt och man sätter äpplendrickan på flaskor. En så god Äppledricka!

    

Nu går det snart mot 1:a Advent som är en vacker tid tycker bättre om denna än julen så i nästa vecka skall jag börja pynta till Advent och tar fram adventsstakar, adventstjärna och skall ta fram de röda julgardinerna till köket och se om det blir bättre väder och putsa dessa fönster också. Här har vi börjat köpa lite julklappar är så skönt att ta lite då och då och är inte så många vi köper till. Vi har också en födelsedag att fira i december då vårt barnbarn fyller 26 år så igår köpte vi en present till honom.


Ha nu en bra fortsättning på denna torsdag och trevlig helg också!

Kram från Bittan




 
 
Ingen bild

Daniel

23 november 2018 13:39

Hej! Ja denna äppelkaka är god farmor./Daniel

 
wiper

wiper

25 november 2018 08:14

Nu laddade din blogg in men det tog lite tid så jag lät det stå och rulla. Vad glad jag blir. Vilket bra recept Tack! Min man älskar äpplen så den skall vi göra och jag gillar också äppelkaka. Tack även för receptet på äppeldricka

Vi skall också börja pynta till veckan. Håller med om att det är festligt med första advent. Skönt att du köpt lite julklappar redan då slipper man i sista minuten. Tänk att ni har ett barnbarn som är 26 år inte illa. Jag har bara en son men inga barnbarn trots att han är 45 år nu.

Ha nu en jätteskön söndag vännen
Varm hälsning från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

26 november 2018 13:39

Hej!
Äppelkakan ser god ut. Vi är fortfarande kvar i Skåne. Åker hem på torsdag och på fredag ska pyssla hemma till advent. Det blir ljusstakar och stjärnor och på altan har vi en ljusslinga som lyser upp fint. Har också börjat köpa julklappar. Det blir mest åt våra fyra barnbarn. Men det är inte lätt eftersom barn nu för tiden har nästan allting. Här hade vi minus fyra grader i morse och frost på marken.
Ha nu en skön första advent.
Kram Anna

 
wiper

wiper

9 december 2018 14:14

Vill bara önska dig en fin andra advent. Hoppas allt är väl

Varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards