Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2018

Några rader från vår semesterresa till Malmö.

Av Britt-Marie Wass - 9 augusti 2018 18:40

 

Ja nu har vi varit på en liten semesterresa till Malmö tillsammans med min syster och man då vi varit husvakt till vår systerdotter och var där förra veckan i 5 dagar.

En dag var vi in till Malmö och då först till Västra Hamnen och tittade på denna vackra skyskrapa som heter Turning Torso och är Sveriges högsta skyskrapa 190 m. Man kunde även se den vackra Öresundsbron därifrån. Vi gick sen inne i centrum och tittade lite men var lite för varmt för att gå i en storstad tycker jag.

En annan dag tog vi tåget till Köpenhamn som gick fort och där var vi på Ströget, Tivoli som var vackert med massa blommor men vi åkte inte några attraktioner.

Sen var vi en annan dag till Skanör och Falsterbo men var så mycket folk där. Men vi stannade till i Falsterbo och där en del av oss badade - vilken sandstrand. Denna dag firade vi min systers födelsedag och det blev på Höllviken som ligger nära Skanör och Falsterbo. Ja sen var vi också på ett bärnstensmuseum.

Men på grund av denna värme så orkade vi inte göra så mycket och några dagar går så fort. Det var roligt att komma hemifrån några dagar men som ordspråket säger BORTA BRA MEN HEMMA BÄST.

Ha nu en bra helg!

Kram från Bittan


Jag avslutar med en bild från Tivoliets vackra vattenfontän.

 


 
 
wiper

wiper

10 augusti 2018 11:06

Den skyskrapan skulle jag också vilja se på nära håll. Kul att du tog en bild. Vad många platser ni besökt och så kul att ni fått tillbringa den med din syster och hennes man.

Vilken vacker vattenfontän. Vi har varit till Köpenhamn men det var i början av 2000-talet så mycket har hänt sen dess

Synd bara att det var så otroligt varmt och tryckande för som du skriver så orkar man inte lika mycket då

Har man varit borta ett tag så är det helt underbart att komma hem

Tack för att du delade med dig

Ha en toppenfin helg
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

10 augusti 2018 15:44

Hej!
Vad trevligt att du åkte bort några dagar tillsammans med din syster och hennes man. Alla dessa platser som du har nämnt här har jag också besökt. Det blir väl lätt så när man har sin son med familj som bor utanför Malmö. I Höllviken har vi hyrt stuga många gånger. Tycker mycket om detta ställe med härliga stränder.
Värmen håller i sig och man orkar inte göra så mycket. Det blir mycket bad med barnbarnen.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Anna

 
Pisan

Pisan

14 augusti 2018 12:31

Så är det: borta bra men hemma bäst! :-) Men det är roligt att komma hemifrån några dagar, man kanske behöver det för att uppskatta det man har hemma bättre. Trevligt har ni haft i a f, det förstår jag ju :-) Har inte sett Turning Torso, den var inte klar när jag var där senast, det är ett tag sen. Och Köpenhamn är ju alltid mysigt. Bärnstensmuseet låter intressant, det skall jag kolla upp. Jättefin fontän! Ha en fin vecka vännen! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

27 augusti 2018 09:46

Ååå, va trevligt att du varit runt här jag bor.
Ni åkte aldrig upp i Turning Torso..?? Jag TROR det går att göra det, men är relativt dyrt.

Skanör / Falsterbo -stranden är helt magisk, men som du säger, alldeles för mycket med folk. Plus att det kostar pengar att parkera där.. *sjukt*

Ha en jättefin måndag min vän.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
wiper

wiper

3 september 2018 09:29

Vill bara önska dig en fin början på veckan. Hoppas allt är väl. Vi har fått tillbaka sommaren lite men nu mer normaltemperatur och solen skiner

Ha det bra kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

28 september 2018 14:23

Hej!
Ville bara skriva några rader och önska dig en trevlig helg. Här har hösten kommit, solig och klar luft. Träden har så vackra färger. Visst längtar man tillbaka till sommaren som var så fin. Man får vara glad så länge det inte kommer snö.
Kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards