Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 15 juni 2018

Några rader i juni månad med nya bilder och en dikt!

Av Britt-Marie Wass - 15 juni 2018 11:09

 

Jag börjar med att skriva en vacker sommardikt ur tidningen Allers . Dikten skriven av Märta Peterson.


SOMMARTONER


Nu kan du följa

längtans långa steg

mot sommaren.

Mot ljumma kvällar

med dofter

av snyslaget hö.

Slöjmoln

skira som morgondagg.

Lyssnar till

sommartonerna.

Världen står stilla

och lyssnar

just nu

just idag.


 

Ja nu har vi haft lite svalare väder. Äntligen! Det har även kommit lite regn men alldeles för lite då vi har det torrt väder här. Ja nu får man se om det blir bättre väder nu i juli månad då alla har semester och jag tänker på alla som arbetat nu när det varit så varmt väder. Då är det en stor fördel att vara pensionär och man kan ta vara på varje dag och njuta av det vackra vädret som varit fast det har även varit för varmt en del dagar.


Ja vad skall Ni göra på Er semester som läser denna blogg?

Här var det tänkt att vi skulle åkit upp till Norrland till Kalix och hälsa på släkten men detta år hoppar vi över det då jag känner att jag inte orkar göra detta då jag har värk i min rygg och det är så långt att åka 125 mil dit upp så det blir 250 mil. Alldeles för långt för mig.

Men i stället blir det nog en resa till Skåne i slutet av juli eller augusti månad.


Nu önskar jag Er en trevlig helg!

Kram från Bittan

 



 
 
Ingen bild

Anna

15 juni 2018 20:48

Hej!
Vilken vacker bukett du har på bordet och en fin dikt som du hittat i tidningen. Visst behövs det regn nu. I veckan kom det lite här. Det är nog bra om du avstår denna sommar att åka så långt som till Kalix när du inte är bra i ryggen. Jag tycker det är långt att åka 72 mil när vi ska åka och hälsa på våra barnbarn i Skåne. Hoppas nu att värmen kommer tillbaka så att man kanske vågar ta sig ett dopp.
Ha det så bra och krya på dig.
Kram Anna

 
wiper

wiper

18 juni 2018 12:19

Vilken underbar dikt och vackra blombilder. I Allers finns det lite av varje och det är en tidning som hållit stilen.

Här har vi också lite svalare och har fått regn emellanåt. Håller med dig det känns toppen att slippa arbeta i denna värme. Nu kan man bara njuta av den tid man har kvar.

Min man har sin släkt däruppe i norr också utom en bror som bor här. Förstår att du inte vill åka så långt med värk för då kan man inte njuta av resan. Vi skulle ha åkt norrut och hälsat på min mans släkt i sommar men brodern är allvarligt sjuk så han flög upp till honom tidigare för man vet inte vad som händer

Ja du det är skönt att slippa arbeta i denna värme och även bara njuta av den tid man har.

Skönt att det kanske blir en kortare resa för er och Skåne är fint där har jag släktingar också

Ha nu en skön början på veckan

kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

20 juni 2018 09:25

Vilka fina blommor! ♥ Ja, jösses vad varmt det varit, tycker också det är jobbigt när det blir för varmt. Vi har fått en hel del regn här de sista dagarna och idag skall det visst regna hela dagen. Det syns på gräsmattorna att vi fått regn för nu är de gröna igen, inte brända. Förstår att du inte vill åka bil så länge, vem vill det när man har ont i ryggen... Här blir det en lugn semester med min särbo, jag jobbar ju inte men det gör ju han. Så vi har 4 veckor att spendera tillsammans, vi kommer att vara både här och hemma hos honom i Småland, vi växlar lite eftersom jag måste ha mina B12-sprutor och även hämta ut min medicinrulle på apoteket varannan vecka. Ha en fin onsdag och midsommar vännen! Kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 juli 2018 08:16

Vill bara önska dig en härlig söndag i sommarvärmen.

Hoppas allt är väl med dig

kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards