Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 1 mars 2018

1:A MARS IDAG!

Av Britt-Marie Wass - 1 mars 2018 14:54

    

Två nya foton på hemsidan och ett från vår trädgård en dag i februari månad när det var så vacker rimfrost och ett foto på mina 2 ljuslyktor som jag har i vår öppna spis. tyvärr så går det inte att elda i denna öppna spis.


Tänk att det redan är 1:a Mars och fortfarande vinterväder här med flera minusgrader varje dag så nu har snön fått ligga kvar nu som jag tycker är vackert även om jag får sån värk av detta väder. Idag tycker jag att detta väder är så tråkigt och det är så halt ute samt att det blåser så kallt så man vill helst inte gå ut och då tycker jag att dagarna blir så långa så nu längtar jag till våren.


Denna dag är lite tung här då min pappa skulle fyllt 91 år om han levt och det är en stor saknad efter honom samt efter min mamma. Det är så svårt att fatta att de inte finns här längre.


Ha nu en bra fortsättning på denna dag!

Kram från Bittan

 



 
 
Annelie

Annelie

2 mars 2018 05:02

Ja, fyyy sorgen efter sina föräldrar måste vara hemsk.

Jättefina bilder,,, riktigt fin vinterbild.
När det inte går att elda i en öppen spis, då är det fint att göra som du gjort,ställa dit ljuslyktor eller ljusfat.

Å jag mår lite bättre, ju kallare desto "bättre", mår riktigt skit i detta råa, fuktiga väder vi har här nere.

Ha nu en riktigt fin fredag & helg... // Kram Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
wiper

wiper

2 mars 2018 12:43

Vilken härlig vinterbild och sen lyktorna som värmer inomhus. Du frågade om ålder och jag är ett år äldre än dig.

Vi har också flera minusgrader och ett tag var det uppe i hela 15 grader. Nu börjar dock snön försvinna lite för det kommer ingen ny. Tiden går verkligen fort.

Jag känner precis som dig då det gäller föräldrarna. Nu är man föräldrarlös helt plötsligt och jag saknar dom så otroligt mycket. Min mamma dog i fjol 93 år gammal. Känner med dig och sorgen kommer att sitta kvar.


Ha nu en fin fredag och helg
kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

3 mars 2018 18:05

Vilken vacker vinterbild. Så här mycket snö som vi har här i vinter var det längesedan som vi hade. Nu får det räcka. Längtar mycket till våren och värmen. Fint med ljuslyktor i öppna spisen.
Ja, det är tråkigt att våra föräldrar inte längre finns. Man saknar dem mycket.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Anna.

 
Pisan/Liten Uggla

Pisan/Liten Uggla

5 mars 2018 09:03

Härlig vinterbild! Och fina lyktor :-) Ja, nu vill jag också ha bort kylan och snön och ha vår istället. Det har ju varit jättekallt och då vill man ju absolut inte gå ut utan hålla sig inne.
Förstår att det känns jättetomt utan dina föräldrar, saknaden måste vara enorm. Skickar varma kramar till dig över cybern ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards