Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

Äntligen några rader från mig med vackra blombilder och vacker domherre!

Av Britt-Marie Wass - 19 februari 2018 10:17

     

Äntligen några rader från mig denna måndag förmiddag och med dessa vackra blombilder som jag fått av min brevvän och på den vackra domherren som var med på Sverige idag väderbilder. Domherre är en av mina favoritfåglar och jag har sett dessa för några veckor sedan men det är tyvärr inte så ofta man ser dessa hos oss.


Ja nu har jag och min man samt min syster med man tömt min mammas lägenhet och det har gått bra och vi har kommit bra överens vilka saker man vill ha. Skönt! Nu är det endast några möbler kvar där och som skall vara så då vi skall ha visning av lägenheten då det är en bostadsrätt. Ja sen när man kom hem med dessa saker så fick jag ändra om i en del skåp och en del bytte jag ut samt att vi körde en del till secondhand affären. Men så mycket det är i hemmet och gå igenom. Jag är faktiskt helt slut här både psykiskt och fysiskt mest denna väldiga muskelvärk som bara blir värre när jag gör så mycket och har väldigt värk i min rygg, axlar, nacke, armar och händer så det blir att ta lite medicin men tål så dåligt värktabletter så det är mest Alvedon jag kan ta för annars får jag sån magvärk.


Oj så mycket snö vi fått här nu och det snöar för fullt här ute nu men är 1 plus. Idag skall vi till Skövde ca 4 mil härifrån till sjukhuset så jag hoppas det inte är för halt väglag nu.


Ha en bra vecka!

Kram från Bittan    

 
 
Ingen bild

Anna

19 februari 2018 17:36

Hej!
Väldigt vackra blommor. Jag förstår om du är slut både fysiskt och psykiskt. Tråkigt att du har en sådan värk. Du får försöka ta det lugnt nu och bara tänka på dig själv. Här är också mycket snö som jag vill ska försvinna snart. Längtar till våren. Domherre var det längesedan som jag såg. Matar småfåglar gör vi varje vinter. Men det är mest talgoxar som kommer och äter.
Du får krya på dig.
Många kramar Anna

 
wiper

wiper

21 februari 2018 07:33

Det var verkligen vackra buketter och domherren ser magisk ut där i snön. Kul att se dig igen. Skönt när det går smidigt då man skall dela ett bo. Förstår att det varit jobbigt för jag miste ju själv min mamma förra året. Det blir en lång sorgetid och tiden läker inte alla sår. Har man besvär med kroppen så blir det ännu värre när man skall städa ut en lägenhet och dessutom vandra på minnenas allé när man ser alla sina föräldrars saker. Jag grät som en galning och tänk alla foton och minnen. Vi har också fått mycket snö och det snöar även nu på morgonen och är över 5 grader kallt.

Hoppas du kan vila kroppen lite nu. Känner verkligen med dig. Stor varm kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan/Liten Uggla

Pisan/Liten Uggla

2 mars 2018 13:26

Fina blommor! Beklagar sorgen, såg att din mor gått bort. Förstår att saknaden är hemsk. Men skönt att ni nu tömt lägenheten på henne saker, det är en sak att bocka av på listan.
Värken är verkligen hemsk nu när det är så kallt och snöar av och till hela tiden. Jag vill ha vår! Nu! Önskar dig en fin helg vännen! Kramar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards