Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 22 december 2017

Jag vill önska Er alla en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Av Britt-Marie Wass - 22 december 2017 14:23

 

Jag vill önska Er alla en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!


Nu är jag äntligen snart färdig med alla julförberedelser och idag har vi varit och handlat på förmiddagen och nu väntar jag på att julskinkan skall bli färdig och jag kokar den själv för min man vill ha dopp i spad på julafton. Han har dopp i spad med hårt tunnbröd som han doppade så med detta bröd i Norrland. Jag tycker inte alls om dopp i spad.


Imorgon så kommer våra barnbarn till oss på kvällen och sover över här och vi skall spela bingolotto tillsammans sen på julafton skall de äta julbordslunch här innan de åker hem till sin mamma och då åker vi och hälsar på min gamla mamma 91 år och stannar på kvällsmat blir nog risgrynsgröt och skinksmörgås då.

Ja sen skall vi åter fira julafton men då på annandag jul  hos min syster och man och då kommer hennes 2 döttrar med familjer hem från Skåne och så kommer min moster dit och kanske min mamma om hon orkar som jag hoppas.

Hur skall Ni fira jul?


Tack för alla kommentarer jag får inte alltid jag hinner svara på dessa men Ni skall veta att jag läser alla.


Kram från Bittan


GOD JUL!


 


 
 
Ingen bild

Anna

22 december 2017 14:59

Hej!
Vilket vacker jul landskap du har gjort. Mycket trevligt. Nästan all snö är borta här. Man får trösta sig med att nu vänder det och det blir långsamt ljusare. Dopp i grytan är ingenting för mig. Vi ska också spela Bingolotto imorgon kväll. En tradition som hör till.
Önskar er alla en God Jul.
Tack för detta år.
Kram Anna.

 
wiper

wiper

22 december 2017 15:55

Vad skönt att du nästan är klar med allt för då går det ju att koppla av lite också. Vi kallade det för dopp i gryta när jag växte upp i Sundsvall. Det var bara ett måste att ha det och som du skriver så var det tunnbröd och även vörtbröd man doppade. Vad härligt att barnbarnen kommer till er och så kul att din mamma lever. Min dog förra året och blev 93 år. Jag har bara en son och han är 44 år. Min man har inga barn och jag har inga barnbarn så det tunnas ut i vår släkt. Vi blir bara fyra stycken på julen och det är min son och min mans bror. Min mans övriga släkt bor i Piteå.

Nu önskar jag dig och din familj en God Jul och ett Gott Nytt År

kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

1 januari 2018 10:23

God fortsättning, hoppas att 2018 blir ett riktigt bra år.

Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards