Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 12 december 2017

Några dagar efter 2:a Advent

Av Britt-Marie Wass - 12 december 2017 16:54

 

Nu är 2:a ljuset i advent tänt och det är så vackert nu i alla fönstren.


Denna helg som varit har vi varit hos vårt barnbarn Daniel och firat hans 25-års dag. Det är vårt äldsta barnbarn. Oj så fort tiden har gått! Jag kan inte fatta att han är redan 25 år tycker det inte är längesen han var en liten baby. Daniel fyllde i går egentligen men vi firade den i lördags hemma hos honom och han fick av oss vita tallrikar, en bok om någon Youtube stjärna och så en svart dödskalle av glas. Han bjöd på en så god tacobuffe och efteråt var det kaffe/the samt en så god prinsesstårta. Vi var även hemma hos honom en stund i går eftermiddag och då fick han en svart glasvas med konstgjorda blommor i vitt av oss och vi fick lite tårta som var kvar sen i lördags.


Här har jag bakat lite i förra veckan inför julen blev bullar en dag och så en dag bakade jag en stor långpanna med chokladkakor med kokos ovanpå, 2 mjuka pepparkakor och så en mjuk vinbärskaka. Jag får se om jag orkar baka någon småkakor också annars köper jag någon sort och så köper jag pepparkakor.


Denna vecka skall vi börja städa lite inför julen och imorgon stryka juldukarna också och idag har jag nu skrivit färdigt mina julkort. Skriver Ni julkort? Jag tycker det är roligt att skriva julkort fortfarande och få i brevlådan.


Ha nu en bra vecka och stressa inte för mycket. Det blir jul ändå!


Kram från Bittan

 

 
 
Annelie

Annelie

13 december 2017 08:58

MUMS, så mycket gött du har bakat. Denna vinbärskakan lät intressant.
Synd vi bor så långt isär, annars så hade jag bjudit in mig själv på en kopp te med härligt goda kakor / bullar... *L*

Tacco-buffé är ett smart kort att bjuda på när man blir några styckena.

Ha nu en riktigt fin Lucia-dag... // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
Ingen bild

Anna

13 december 2017 17:27

Hej!
Tänk att du har ett barnbarn som är 25 år. Mitt äldsta barnbarn har inte fyllt 5 år än.
Men åren går fort. Jag skriver julkort och har idag postat dem. Roligt att få julkort också tycker jag. Jag är mycket för traditioner. Tänk att snön som vi fick igår ligger kvar. Det är så fint ute nu.
Ha det så bra.
Kram Anna

 
Pisan/Liten Uggla

Pisan/Liten Uggla

15 december 2017 09:24

Javisst blir det jul ändå. Någon julstädning blir det inte här, sånt orkar jag inte med. Får ta det värsta bara. Lussebullar bakade vi häromdagen jag och yngsta dottern. Får se om det blir några pepparkakor bakta, annars så finns det ju i affären.
Vad kul att ni varit på födelsedagskalas! Fina presenter fick han också :-) Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

16 december 2017 21:02

Så fint och juligt du har! Något bak har jag inte gjort i år. Får se hur dagsformen är i nästa vecka. Skriver endast få julkort numera, tidigare blev det många.
Kram och en mysig 3:e advent önskar Karin

http://pixelmojan.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards