Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 20 september 2017

Höstblommor i vår trädgård

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2017 11:37


Igår så planterade jag dessa ljung och en blomma som jag inte vet namnet på i min zinkbalja som jag tycker blev fint.        

Denna blomma heter Tidlösa och som ser ut nästan som krokus men denna blommar nu på hösten. Så vacker!

 


Denna dag skall jag ta det lugnt här hemma för sen ikväll skall jag gå på ishockey här i stan då Mariestad BOIS spelar mot Köping och skall gå tillsammans med min man och våra barnbarn. Det blir en upplevelse för mig då jag inte varit på ishockey sen jag var ung och då gick jag alltid tillsammans med min pappa. Vi har köpt sittplatser för annars skulle jag inte orka med detta för att stå i flera timmar det klarar jag inte av på grund av min värk. Det skall bli så roligt!

 

Ha nu en bra fortsättning på onsdagen!

Kram från Bittan


 
 
Annelie

Annelie

20 september 2017 18:43

Jättefina blommor,, har du "gröna fingrar"..??

SKOJ med hockey,,, förr var jag och kikade på när FBK spelade någon match hemma i Karlstad. Det är en helt annan sak att se hockey live gentemot på teven.

Hoppas att ni fick en lyckad kväll.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Britt-Marie Wass

21 september 2017 14:11

Hej! Nej jag har inte alls "gröna fingrar". Men tycker det är roligt med lite nya blommor ibland.
Ja vi var på ishockey igår kväll och det var en bra match och Mariestad BOIS vann med 6-1 mot Köping. Jag håller med dig om att det är mycket roligare att se på änn på TV:n. Det enda var att det var så kallt där och måste ta på mig lite mera kläder när jag går dit nästa gång.
Håller du fortfarande på Färjestad?
Jag håller på Färjestad och har alltid gjort detta och kommer en del spelare från Mariestad ibland.
Men min man håller på Luleå då han kommer från Norrland från Kalix. Så det skulle vara roligt att se Färjestad och Luleå live en gång men tycker det är så jobbigt att åka till Karlstad även om det inte är så långt härifrån ca 12 mil tror jag.
Ha nu en bra fortsätning på torsdagen!
Kram från Bittan

 
wiper

wiper

21 september 2017 09:00

Det blev jättefint och jag gillar att du satt det i en sån zinkbalja. Tidlösa så bra namn på en vacker och tidlös blomma.

Vad roligt att göra nåt som du inte gjort på länge. Det blir nog spännande. Jag har inte heller gått på ishockey på många år. Skönt att ni slipper stå för det påfrestar när man har värk

Ha nu en toppendag
kram från
Malin

http://https://wiper.bloggplatsen.se

Britt-Marie Wass

21 september 2017 14:06

Hej! Tack för dina rader! Ja vi var på ishockey igår kväll och det var så roligt att gå på detta och vårt lag BOIS vann med 6-1. Det enda jag inte tycker om och det var att det var så kallt där, men nu vet jag om det så nästa gång jag går dit så skall jag ta på mig lite mera kläder.
Idag har vi fortsatt med våra böcker och har nu dammat alla böckerna i bokhyllan.
Ikväll skall vi på höstträff med alla frivilliga som arbeta i secondhand affären som skall bli trevligt hoppas jag.
Ha nu en bra fortsättning på torsdagen!
Kram Bittan

 
Ingen bild

Anna

22 september 2017 16:57

Hej!
Vad fint du gjort med en plantering i zinkkruka. Roligt att du kom iväg på ishockey. Men det kan vara kallt i dessa ishallar.
Då våran son bodde här i Gävle och spelade ishockey var jag nästan varje helg och tittade på hockey. Men nu blir det aldrig av. Hösten gör sig påmind här idag. Fint ute med alla granna löv på träden.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Anna

Britt-Marie Wass

24 september 2017 13:44

Hej Anna! Tack för dina rader här på min blogg! Idag har vi en mulen dag och träden börjar skifta nu i olika färger. Idag skall vi åka en liten tur till min mamma och sedan till vårt barnbarn Daniel som vill spela bingolotto tillsammans med oss.
Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram från Bittan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards