Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 11 september 2017

En fin höstbild!

Av Britt-Marie Wass - 11 september 2017 12:41

 

Jag tog detta vackra kort med höstdekorationen som låg på ett altanbord vid ett hus där vårt barnbarn bor - så vackert!


Ja nu är det verkligen höst tycker jag och det bara regnar här men ännu så länge har det inte kommit något idag så nu gick min man och skulle se om han kunde klippa gräset och blir nog sista gången för denna sommar.


Idag har vi storstädat här i vårt sovrum och bytt sängkläder och blev så fint igen - så skönt att få detta gjort.


Imorgon skall jag se om jag kan börja "arbeta" igen på kyrkornas secondhand affären men blir endast 2 timmar och har inte varit där nu på hela sommaren. Så nu börjar jag längta efter detta och särskilt efter alla arbetskamrater. Min man skall också försöka börja arbeta igen men skall ta det lugnt då han fortfarande har problem med ischias.


Ha det nu så bra Ni kan och trevlig Måndag! /Kram Bittan

 

 
 
Annelie

Annelie

11 september 2017 14:32

Åååå,, en del dekorerar så fint i de olika årstiderna.

Härligt att få städat i sovrummet, med bytt i sängarna..
Älskar att lägga mig i en nyren säng, då ska jag även vara nyduschad och en ren pyjamas på mig.. *L*

Mysigt det låter med att hjälpa till på en seconhandbutik..

Ha en fin fortsättning på denna måndag..// Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Britt-Marie Wass

14 september 2017 14:34

Hej! Tack för din kommentar! Ja vi kom iväg och arbetade i tisdags endast 2 timmar och det gick så bra även om jag får värk särskilt i min handled men är så roligt.
Idag har jag en vilodag här då det var en intensiv dag igår då min gamla mamma ramlade och slog i pannan och fick åka med ambulans till sjukhuset och fick sys med 5 stygn och sen fick hon åka hem igen och mår ganska bra nu. så skönt att hon inte fick någon fraktur. Imorgon skall jag åka hem till henne och idag har min syster varit hemma hos henne.
Ha nu en bra torsdag!
Kram från Bittan

 
Ingen bild

Anna

11 september 2017 17:27

Hej!
Jag håller med om att det är en väldigt fin höstdekoration. Jag satt också lite ljung mm i en kruka utanför dörren. Här har vi sol men vinden är kylig så nog märks det att hösten är här. Hoppas att det går bra för er att arbeta. Roligt att komma ut och träffa arbetskamrater.
Ha det så bra
Kram Anna

Britt-Marie Wass

14 september 2017 14:31

Hej Anna! Tack för din kommentar! Jag har inte varit inne och läst på min blogg förrän idag.
Idag har jag en vilodag här då det var en intensiv dag då min gamla mamma ramlade och slog i pannan blev ett djupt jack och fick sys med 5 stygn. Men hon är hemma igen och skönt att hon inte fick någon fraktur.
Ha nu en bra torsdag och helg!
Kram från Bittan

 
wiper

wiper

14 september 2017 09:18

Det var verkligen en vacker bild du tog. Den sprakar av höstkänslor. Jag blir glad. Vi hade regn i går och det ser lite regntungt ut i dag också. Det är verkligen härligt när man byter sängkläder. Härligt att arbeta på en second hand. Hoppas din rygg blir bättre. Vet ju hur det känns

Ha en toppendag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Britt-Marie Wass

14 september 2017 14:29

Hej! Tack för din kommentar! Ja vi kom iväg och arbetade på second hand och det gick så bra. Det var så trevligt att träffa alla arbetskamrater.
Nu är det redan torsdag innan jag läser min blogg och idag har jag en vilodag här då det var en intensiv dag igår då min gamla mamma ramlade, men allt gick bra.
Ha nu en trevlig dag och helg!
Kram från Bittan

 
Karin

Karin

15 september 2017 19:26

Vilket fint höstarrangemang, och persiljan passar bra in. Tittade på mina bilder i fjor, och då hade jag redan den 2/9 planterat en fin höstkruka. I år väntar jag lite, kanske till oktober!
Kramar Karin

http://pixelmojan.blogspot.se

Britt-Marie Wass

17 september 2017 13:47

Hej! Tack för din kommentar på min blogg, blir alltid så glad när någon skriver här.
Idag skall vi åka och hälsa på min gamla mamma blir 91 år i nästa månad.
Idag har vi en mulen dag här i Mariestad men igår hade vi en strålande sol här. Tyvärr så hade jag värk i min mage så jag var tvungen att stanna inne mest.
Ha en bra fortsättning på söndagen!
Kram från Bittan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards