Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Nu är det september månad och vackra kärleksört med Nässelfjärilar!

Av Britt-Marie Wass - 5 september 2017 10:22

 

Foto på vår vackra Kärleksört med Nässelfjärilar från vår trädgård.  


Ja nu är det redan september månad och hoppas det blir en fin september månad så hösten går fortare och inte blir som det är nu för nu är det 2:a dagen det regnar här och så fuktigt väder och endast 15, även om vi behöver regn så är det inte roligt väder tycker jag. Ja snart får man också ta in trädgårdsmöblerna.


Imorgon skall vi på PRO mässa här i folkets park med en massa utställare och även underhållning av bl.a Sten & Stanley som brukar vara trevligt och med massor av folk. Det är tur att det inomhus ifall vädret är dåligt imorgon också.


Idag skall vi hjälpa min mamm och handla lite mat och hon vill följa med och se om hon orkar med detta. Hon är snart 91 år. Men hon vill gärna komma till affären då hon inte varit med till affären på länge nu.


I lördags hade vi en trevlig dag då vi var och tittade på Folkrace tävling här utanför stan endast 1 mil till motorbanan. Vi hade många bra förare där och många från Mariestad som gick bra för. Min man har kört folkrace tidigare men nu har han slutat på grund av ryggen, men så han längtar till att börja köra folkrace igen.


Ha nu en bra dag!

Kram från Bittan

  

 
 
Ingen bild

Anna

5 september 2017 19:28

Hej!
Vilken vacker kärleksört med nässelfjärilar. Jag tror att jag ska skaffa en kärleksört till min rabatt som jag har vid mitt köksfönster. Tråkigt när det regnar en hel dag. Det märks att hösten är här. Idag har vi haft en solig men lite kylig dag. Det blir fort mörkt men mysigt när man får tända ljus inne. Vad snäll du är som låter din mamma få följa med till affären.
Kram från Anna.

Britt-Marie Wass

7 september 2017 14:22

Hej Anna! Tack för dina rader här! Idag har vi hållit på och möblerat om i vardagsrummet så nu har jag diskat alla glasskålar mm. som är i ett vitrinskåp. Ja det blev så fint där!
Ha nu en bra torsdag!
Kram från Bittan

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

6 september 2017 14:39

Vad fin den är, kärleksörten ♥ Kan tro att din man saknar att köra folkrace. Finns det nån chans att han kan göra det igen?
Ja, nu är det september och jag håller med dig, vill inte ha en regnig höst, idag regnar det... Usch! Hoppas du har en fin onsdag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Britt-Marie Wass

7 september 2017 14:19

Hej! Min man kan nog inte fortsätta köra folkrace och han har diskbråck samt att han tycker det är så tråkigt när vår son inte kan vara mekaniker till honom.
Ha nu en bra resa hos till din särbo i helgen samt att du får en bra semester till Spanien.
Kram från Bittan

 
wiper

wiper

7 september 2017 09:15

Vad fint att ha kärleksörter i trädgården. Hösten är vacker med alla sina färger men jag säger som dig att måtte den inte regna bort. Vi har haft sol några dagar men nu är det lite mulet.

Vad kul att du skall på en mässa och Sten & stanley är ju en sammansvetsad grupp som hållit på länge. Vad härligt att du har din mamma kvar och att hon är så pass pigg. Min mamma dog 2016 93 år gammal och jag saknar henne så mycket så det gör ont.

Vad häftigt att ni haft folkrace. Sånt skulle jag vilja se också. Tråkigt med din mans rygg man får ju försaka så mycket

Ha nu en fin torsdag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Britt-Marie Wass

7 september 2017 14:15

Tack för dina rader här på min blogg! Tyvärr så kom vi inte iväg på PRO:s mässan igår då jag hade sån värk i mitt knä och var så regnigt här. Idag pysslar vi här hemma med att möblera om lite i vardagsrummet och som blev mycket bättre nu.
Ha en bra torsdag!
Kram från Bittan

 
Annelie

Annelie

9 september 2017 02:08

Mysigt för din mamma om hon orkade följa med er till affären, bor hon i en egen lägenhet..??

Tråkigt att din man inte kan köra folkrace längre,, det har jag aldrig varit på, men Göran har varit på detta. Förstår jag ju, så bil / motorintresserad som han är.
Om jag inte missminner mig, så finns det en stor folkracebana i Arvika hemma i Värmland.

Ha nu en riktigt Trevlig Helg... klockan är nu 02.07 denna fredagsnatt ----> lördag och ute står det som spö i backen,,, har regnat rejält i tre dagar nu.. :-(

Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Britt-Marie Wass

11 september 2017 12:41

Hej! Min mamma bor i egen lägenhet men har hjälp av hemtjänsten som kommer 5 ggr om dagen. Hon har endast ledsyn har gula fläcken och svår gikt och ledvärk samt problem med hjärtat. Ja det är otroligt att hon fortfarande kan leva så dåligt som hennes hjärta är. Hon tycker dagarna blir så långa då hon inte nästan kan göra någonting och det förstår jag. Min pappa dog förra sommaren och han var pigg så då klarade de sig själva och han var 89 år när han dog. Jag saknar honom så mycket.
Usch idag är det så mulet väder och nu på förmiddagen har vi storstäda sovrummet och bytt sängkläder så nu är det så fint igen.
Nu skall min man klippa gräset och hoppas det inte blir regn för det har regnat nu i flera dagar.
Jag skall diska nu och sen vilar jag en stund på em och sen får vi se om vi hittar på något.
Ha det nu så bra du kan trots din eländiga värk!
Kram från Bittan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards