Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN TILL VÅRT BARNBARN

Av Britt-Marie Wass - 27 augusti 2017 14:09

Ett vackert foto på Malvor i min mammas rabatt. De blommar så rikligt i år!


Vi vill önskar ett stort GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN till vårt barnbarn Sebastian som fyllde 23 år och som vi skall fira idag. Vi skall åka till honom senare i eftermiddag med paket och skriver inte vad han får här ifall han läser min blogg. Tänk vad åren går och man ser det på barnbarnen. Vi har också ett barnbarn som blir 25 år i december och de bor båda här i Mariestad. Ja sen har vi 3 mindre barnbarn på 3år, 6 år och 9år som bor i Landskrona . Vår sonär skild från de äldsta barnbarnen och bor nu med en annan sambo i Landskrona. Tyvärr så får vi inte träffa dessa och är nu 7 år sen vi såg vår son. Men det är konstigt att en enda person som kan förstöra så mycket i en familj, nu menar jag denna nya sambo. Jag skriver inte mera om detta då det är personligt.


Idag har vi en mulen dag här och endast 16+ och ser riktigt höstlikt ute, men nu vill jag ha lite mera sol innan det blir höst. Hösten tycker jag inte alls om!


Ha nu en bra söndag!

Kram från Bittan

 
 
Ingen bild

Anna

27 augusti 2017 19:10

Hej Britt-Marie!
Vilka fina malvor din mamma har i sin rabatt. Påminner mig om när jag var liten och hälsade på min mormor som hade sådana i sin rabatt. Grattis säger jag till erat barnbarn som fyller år. Tänk att du har barnbarn som är 23 och 25 år. Jag vill inte kommentera det du skriver om din son men jag vet hur du har det och tycker synd om dig. Idag har jag varit på loppis med min dotter. Det märks att hösten är på väg. Klockan 7 idag hade vi bara 6 grader här. Men är det soliga och fina dagar med klar luft tycker jag om hösten.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Anna.

Britt-Marie Wass

28 augusti 2017 18:43

Hej Anna! Tack för dina rader! Det är bara bra med mig men med min man är det ganska dåligt med mycket värk.
Ha en bra vecka! Kram Bittan

 
Annelie

Annelie

28 augusti 2017 07:22

Mysigt med ett litet födelsedagskalas,,, dina barnbarn har åldrarna precis under och över min son.. *L*
Har de barnen någon kontakt med sin pappa..??
SORGLIGT att läsa om att din son inte får träffa er för sin sambo,,, men du får förlåta mig nu,,, han har väl ändå en egen vilja också, jag menar... han skulle ju kunna slå näven i bordet och säga till sin sambo att ni är DOCK ändå hans FÖRÄLDRAR. Förlåt att jag skriver dessa raderna.

Din mamma´s rabatt är riktigt fin,,, jag vill också ha några soltimmar till innan hösten infinner sig på riktigt, även fast man redan nu känner av höstluften, hög och fin.
Jag är inte heller någon höstvän,,, visst mysigt med levande ljus och fönsterlampor,,, men jag älskar solen och värmen mer.

Ha en jättefin måndag.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Britt-Marie Wass

28 augusti 2017 18:45

Hej Anneli! Det gör inte något att du skriver så här på min blogg. Men det är inte så lätt problem vi har och vi tycker också att han kan slå bordet som du skriver om, men det verkar han inte göra, varför vet jag inte, orkar inte skriva mera om detta.
Ha nu en bra måndag!
Kram från Bittan

 
wiper

wiper

30 augusti 2017 12:52

Så vackra Malvor. Har aldrig hört talas om den blomman så det var kul. Vilket vuxet barnbarn du/ni har. Jag har inte fått några barnbarn och har bara en son och han är medelålders.

Ha nu en skön onsdag
Hälsning
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

2 september 2017 07:43

Vet du om malvor och höstanemoner är samma sak? Jag har vita sådana i min rabatt och kallar dem anemoner. De är supervackra och graciösa.
Nu får vi hoppas på en fin höst så vi kan njuta av värmen lite till.
Kramar Karin
PS Jag har ny bloggadress.

http://pixelmojan.blogspot.se

 
wiper

wiper

4 september 2017 15:11

Jag kommenterade här för ett tag sen men det verkar inte funka. Skrev om att jag tyckte malvorna var så vackra och jag har aldrig sett såna förr. Härligt att barnbarnet fyllde år. Tänk att du har så stora barnbarn. Jag har inga alls trots en son som är 44 år. Vi får se om denna kommentar kommer in

Ha en skön början på veckan
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Britt-Marie Wass

5 september 2017 10:21

Hej! Jag har först idag sett mina kommentarer då jag inte varit ute på internet.
Tack för att du skriver på min blogg!
Så tråkigt att du har stora problem med värk. Här mår jag inte så bra har sån värk i mitt knä och tycker inte om detta fuktiga väder som vi har nu här.
Vad roligt att du tycker om blommorna - är så vackra.
Ha det så bra du kan trots värken!
Kram Bittan

 
Ingen bild

Johanna

5 januari 2018 11:54

Mitt hjärta gråter när jag läser att ni inte träffat J på så länge. Han bör försöka säga ifrån mer till den han e sambo med. Så tråkigt o behöva veta att han inte träffar de stora barnen. Känns i ens mamma hjärta o läsa

 
Ingen bild

J

3 juni 2018 21:27

Tråkigt o läsa detta om J o pojkarna. Har själv försökt prata med J om detta. Men han lyssnar för stunden bara o sen struntar han i det. Så tyvärr måste ja säga att han nog gjort sitt val :(
Hoppas ni mår bra o att ni får härliga dagar i sommar med D och S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards