Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2017

Äntligen några rader från mig i augusti månad

Av Britt-Marie Wass - 10 augusti 2017 14:23

   

Foto på mitt blåa köksfönster och ett foto på en av blommorna som jag tror heter Blåöga.


Tänk att det redan är augusti månad och man undrar vart juli månad har tagit vägen trots att vi mest varit här hemma. Vi har endast varit en helg till Hultsfred och hälsat på min mans syster med man och så var vi denna helg från söndag till måndag till Ullared. Båda dessa resor var trevliga och alltid trevligt att träffa släkten. Ja resan till Ullared var också trevlig men jobbig med allt folk som var där och vi var tillsammans med våra barnbarn där. På söndagen var vi och handlade en massa saker på Gekås och det blev mycket kläder till mig bl.a vinterjacka, tröjor och så en massa småsaker men även ett vackert överkast som också var naturligtvis i min älsklingsfärg blå. Vi var även där på måndag morgon och handlade lite och då var det inte så mycket folk. Skönt! Vi bodde på deras hotell som var jättebra och nära till affären Gekås endast 50 meter. Ja det var längsen jag var där 7 år sen så det hade ändrats en hel del. Så vi får se när man åker dit nästa gång och då vill jag åka när det inte är så mycket folk. För 7 år sen när vi var där så åkte vi i januari månad och då var det lite folk. Tyvärr så får jag sån värk av detta så nu har jag vilat några dagar och äntligen känner jag mig lite bättre idag.


Hur har Ni haft det i sommar Ni som läser denna blogg? Tyvärr så får jag ändra på kommentarerna och det är att jag måste godkänna dessa innan de kommer ut på internet då det kommer dåliga kommentarer. Vill bara meddela Er detta.


Ha nu en bra dag!

Kram från Bittan



 
 
Ingen bild

Anna

10 augusti 2017 20:29

Hej Britt-Marie!
Vilka vackra blommor du har i ditt köksfönster. De heter Blåöga som du skrev. Det är roligt att besöka Ullared, men det kan vara rätt jobbigt om det är mycket folk. Blått är min favoritfärg också. Roligt att dina barnbarn ville följa med till Ullared. Vet inte vad denna sommar tagit vägen snart mitten av augusti. Hoppas slutet av sommaren blir lite varmare.
Kram Anna.

Britt-Marie Wass

12 augusti 2017 11:12

Hej Anna! Tack för dina rader på min blogg är alltid så roligt att du skriver där.
Jag önskar Er en trevlig helg! Kram från Bittan

 
Annelie

Annelie

10 augusti 2017 22:12

Det ÄR fint med blått,,, Ullared, jag fullkomligt älskar det stället..*L*
När vi bodde i Hyltebruk (5 mil från Ullared), var jag där nästan varje fredagseftermiddag, då var det väldigt lite med folk. Men så är det nog inte nu,, eftersom de har öppet hela helgen.
Vi har varit dit några år sedan vi flyttade söderöver, dagen före julaftonen, då är det inte mycket med folk.

Ja du,, denna sommaren är det nog väldigt många som känner sig snuvade på,,, har ju inte varit något väder att prata på.
Ja, VI ska ju inte klaga,,, vi har haft en jäkla tur.
Två dagar av alla dagar vi har varit ute har vi fått suttit i husbilen på grund av regn,, annars så har vi haft strålande sol OCH värme.
Så både Göran och jag är bruna i år.

Gör du rätt i, att du måste godkänna dina kommentarer.. // Trevlig Helg & Kram Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Britt-Marie Wass

12 augusti 2017 11:14

Hej! Måste se om jag kan svara på din kommentar. Idag har vi det mulet väder här och får se vad vi hittar på idag. Vi har ännu inte bestämt något. Men ikväll blir det speedway på TV:n som vi alltid ser på om vi kan. Hoppas Ni har bättre väder där du är med husbilen. Ha nu en trevlig helg! Kram Bittan

 
wiper

wiper

15 augusti 2017 09:44

Vad fint du har det i fönstret. Det ser så idylliskt ut utanför. Jättefin blomma också. Jag skäms att säga att jag aldrig varit till Ullared trots att vi bodde så pass nära förut. Härligt att du hittade kläder och annat där. Man får ju mer för pengarna på ett sånt ställe. Vi har inte rest bort i sommar men det känns som vi hela tiden är på semester på grund av flytten. Vi har haft det jättebra också med utflykter, underhållning mm

Ha en skön tisdag
Hälsning från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Britt-Marie Wass

17 augusti 2017 10:19

Hej! Jag läste på din blogg att du hade besvär med ryggen - som är så jobbigt att ha. Vi får hoppas du mår bättre snart.
Idag har vi en strålande solsken här och jag har nu precis lagt i en tvättmaskin som jag skall hänga ut sedan, måste passa på när det är vackert väder.
Ha en skön torsdag!
Hälsningar från Bittan

 
wiper

wiper

30 augusti 2017 12:54

Nu har jag problem med både ländrygg och knä så det är mycket man får stå ut med på grund av skador. Jag mår ändå bra för jag trivs i nya samhället och har nära till min son.

Vi har just nu strålande solsken men det blåser rätt rejält

Ha det bra
Hälsning
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards