Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

En bukett med våra perenna luktärter till Er som läser min blogg!

Av Britt-Marie Wass - 3 juli 2017 10:19

 

Här kommer en vacker bukett till Er med våra luktärter som jag har plockat i vår trädgård.


Ja nu är det juli månad redan och man undrar vad juni månad har tagit vägen men så har vi haft mycket att göra med vårt barnbarns flytt men nu är nästan allt färdigt hos honom är bara lite tavlor som man kan göra då och då. Så skönt!

 

Denna bild är från Göta kanal från Hajstorp men är inte den båten min kusin har då de har en stor motorbåt.


Här blev jag överraskad av ett telefonsamtal i går på förmiddagen då min kusin från Södertälje ringde och berättade att de var med sin båt nere vid vår båthamn här i stan och undrade om vi kunde ses hos min mamma vid 11-tiden. Så roligt! Jag blev så glad är nu 1 år sen vi sågs. Vi var hemma och fikade samt en massa trevlig samtal vi hade innan de var tvungna att åka vidare med sin båt på eftermiddagen och innan det blev för mycket blåst. De har åkt Göta kanal här från Södertälje och åkt genom 56 slussar. Själv har jag aldrig åkt på Göta kanal då jag inte alls tycker om att åka båt blir alltid så sjösjuk. Men vi brukar åka och sitta vid Göta kanal och titta på alla båtar då vi har så nära till det bara några mil härifrån.

 

En bild på Per-Erik Hallin från Bäcken i Mariestad.



Vi var i onsdagskväll på sommarstället som Missionskyrkan har i stan som ligger så vackert vid Vänern och lyssnade på Per-Erik Hallin som var mycket trevligt och sjöng så fina sånger och spelade så vackert på pianot. Det var en trevlig dag och tur hade de med vädret sol hela kvällen och massor av folk där. Han berättade bl.a att han spelat med Elvis Presley som var intressant.


Ha nu en bra fortsättning på denna dag!

Kram från Bittan



 
 
wiper

wiper

3 juli 2017 14:50

Vilka vackra blommor man blir lyrisk. Vasen är också jättetjusig. Har en liknande efter min mamma som gick bort förra året. Vad härligt att ni är klara med barnbarnets flytt.

Vilken vacker bild på båten i Göta Kanal. Vad roligt att ni fick besök av vänner med båt. Kul med såna överraskningar

Per-Erik Hallin har jag inte hört talas om på länge. Vad kul att han är ute och spelar och även berättar om detta med Elvis. Antar att det är rätt person jag tror nu för han är 1 år yngre än mig som är 68 år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Per-Erik_Hallin

Han såg man på tv mycket förr i underhållningsprogram mm med kända artister. Kul att det blev så lyckat

Ha en härlig dag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

3 juli 2017 20:46

Hej!
Vilken vacker bukett med luktärter du har. Jag älskar den blomman. Vad roligt att du fick ett telefonsamtal från din kusin. Jag har många kusiner men dålig kontakt med dem. Ja, nu är vi inne i juli månad och hoppas att det blir lite stabilare väder nu. Vi befinner oss i Skåne nu för att hälsa på barnbarnen. När vi kommer hem är det bara att fortsätta packa inför våran flytt.
Kram Anna

 
Annelie

Annelie

12 juli 2017 00:16

Härligt med luktärtor...
När jag ser de, så kommer jag att tänka på min barndom,, mamma och pappa hade massor av de i sitt land.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

14 juli 2017 11:11

Luktärter är ju så fina! Önskar dig en fin helg! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

9 augusti 2017 09:06

Hoppas att du har och har haft en bra sommar.. // Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards