Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Läste en så vacker dikt som jag måste skriva ner här på min blogg.

Av Britt-Marie Wass - 12 februari 2017 15:41

 

VÄNTAN PÅ VÅREN


Sakta, sakta

tickar tiden fram

i vinterns klocka

med frostiga visare.


Min vårdröm har fastnat

i vinterdrivan där snödroppar

gömmer sig och väntar.


Väntar som du och som jag

på en ny och lustfylld vår.


Dikt av Märta Peterson ur tidningen Allers

_____________________________________________________________________


Denna dikt tycker jag var så fin och fast det är långt till våren så längtar man efter den. Här har vi endast fått ett tunt snötäcke och är någon minusgrad och får se hur länge denna snö ligger kvar. Men det är en konstig vinter vi har och tänk nu i veckan har alla skolbarn här sportlov.


Ja äntligen är jag bättre i min rygg och har nu varit 2 gånger på gymmet hos sjukgymnastiken och har fått ett bra träningsprogram att göra och en så bra sjukgymnast och skall nu träna där 1 gång i veckan. Men jag tränar också hemma med några övningar samt cyklar på min motionscykel. Så nu hoppas jag blir bättre så jag kan börja cykla med vanlig cykel igen och har tänkt köpa mig en ny cykel. Att cyklar säger sjukgymnasten är bra då det är bra för hela kroppen samt att även att promenera.


Ha nu en bra fortsättning på söndagen och här skall jag snart se på TV:e blir bl.a bingolotto.


Kram från Bittan

 

 
 
Mammatvåbarn.bloggplatsen.se

Mammatvåbarn.bloggplatsen.se

12 februari 2017 22:45

Välkommen in till min blogg vetja. Här ska jag beräta lite om mitt liv med min familj som en dagbok.

http://mammatvabarn.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafrubloggplatsen.se

Hemmamammafrubloggplatsen.se

13 februari 2017 01:02

Är Du en funderingsmänniska?
Själv är jag verkligen en funderingsmänniska.
Även fast jag mår bättre så är jag ju inte "där" än om man säger så och även fast jag ser fram emot att börja arbetsträna-så kommer ändå dem där tankarna.
Kommer det att funka? hur ska det gå? bla bla bla.
Jag vill ju verkligen att det ska funka och det är nog där en del bottnar också.
Borde ju egentligen tänka "det blir som det blir" men tyvärr funkar inte min hjärna så riktigt.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafrubloggplatsen.se

Hemmamammafrubloggplatsen.se

14 februari 2017 01:13

Hej!

Jag har Autism, Asperger, Utvecklingstörning, psykist ohälsan m.m Som funktionshinder! För ett par år sedan på vuxen.hab så blev jag diagnosticerd med autismspektrumtillstånd av min psykolog. Som diaganos har autismspektrumtillstånd.

Söker kontaker med nya människor som är ärliga och seriösa!

Jag är mamma och fru på 47 år som lider av blyghet, psykiskt ohälsa m.m Jag skulle vilja ha kontakt med människor, Kvinnor i Ljungbytrakten mellan 40 och 60 år att träffa irl, Bara kvinnor då. Diskutera allt från himmel och jord. Kanske börja med att mejla först. Jag är mycker aktivt!

Mina intressen är att sticka, titta på TV, dricka gott, ridning, hundar, segling, utförsåkning, på längden, internet m.m

Skriv gärna några rader till mej. Jag är trött på att vara ensam.

Är helt ny på denna sidan men hoppas på hitta fler som känner för att utöka vänkretsen. Är så trött och ledsen över att känna mig ensam trots man och barn (kanske låter konstigt men jag har den känslan ändå).

Finns det fler? Gärna som bor runt om i Sverige så det finns möjlighet att ta en bio, en promenad, fika ja vad som helst. Men självklart även nån som bara vill prata men som bor längre bort t.ex Småland, Kronobergs län, Ljungby omnejd!

Ny här på OCD Forum!

Är helt ny på denna sidan men hoppas på hitta fler som känner för att utöka vänkretsen. Är så trött och ledsen över att känna mig ensam trots man och barn (kanske låter konstigt men jag har den känslan ändå).

Finns det fler? Gärna som bor runt om så det finns möjlighet att ta en bio, en promenad, fika ja vad som helst. Men självklart även nån som bara vill prata men som bor längre bort.

Jag har skapat denna nya blogg som en del av mitt nya liv. Jag är en kvinna/mamma/fru som vet vad jag vill och strävar efter att få det. Jag kämpar varje dag varje timme för mina barn och för andras rättigheter. Jag försöker vara fördomsfri, men ingen människa är helt fördomsfri.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Allt du gör kommer tillbaka igen!

Jag är en mamma som inte är som alla andra mammor. Jag följer min egna väg och kan man inte respektera det så håll dig undan. Jag älskar djur men katter och hundar och hästar ligger mig varmast om hjärtat. Sen så betyder min familj ALLT för mig så ni vet *S*.

Var håller alla hus i vanliga fall då på nätet.

Fick tips om den här föreningen på Riksförbundet Austism.

Jag vill hitta ett forum där massor är aktiva.

Jag är så fruktansvärt ensam och behöver folk att utbyta tankar med dagligen.

Just nu är jag mest motiverad av att finna en självhjälpsterapi som funkar för oss som är dåliga på att vara systematiska och uthålliga.

Jag är en kvinna, mamma, fru på 47. Sysselsättning genom kommuns psykatrin. Jag är intresserad av promenera, träna, vara med hundarna, shoppa, mode, resa, fika på stan, bio, djur, inredning, djur och natur m.m Jag söker efter seriösa, ärliga vänner . Jag är en snäll, omtänksam, glad ,öppen, positiv person som längtar efter vänner att hitta på saker i hop med tex fika på stan gå ut och ta ett glas och vin ihop med eller nåt annat trevligt. Hör gärna av er till mig. Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg? Jag vill ha tips på hur man sprider sin blogg! Hur gör ni för att folka ska hitta till er? Några smarta knep och tips? Lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att minska tabun m.m Jag fick min aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa. Detta är en blogg om att inte alltid fungera som samhället begär. Jag har en blogg där jag skriver om diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska tabun. Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet. Själv står jag under medicinering. Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre. Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling. En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och vinner över trots att jag inte kommer längre i jakten. Allt som händer får en att kännas sig värdelös, liten, obetydligt och omöjlig, så om någon kan bevisa motsatsen skulle det vara fantastiskt. Men det kommer väl aldrig att hända? Har insett både ett och annat. Många finns inte för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt. Hör gärna av er med synpumkter m.m Hoppas på svar! Har det så gott!
Jag postar inläget och hoppas på det bästa.

Många vänliga hälsningar från Mia.

Mina bloggar och information:

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Istagram: Mammatvabarn

E-mail: happy0@home.se

På återsende!

// Mia.






http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

16 februari 2017 18:31

Hej!
Vilken vacker dikt du hittat i tidningen. Visst längtar man till våren. Vi har ingen snö här. Då solen skiner är det nästan man tror att våren är på väg. Vad skönt att du har fått en sjukgymnast som du tycker är bra. Sjukgymnasten som jag har tycker jag inte alls om. Sist avbokade jag tiden med honom. Så nu får jag ha ont till dess jag får en annan sjukgymnast.
Vården fungerar inte alltid som den ska.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Anna

 
FrökenRödlök.bloggplatsen.se

FrökenRödlök.bloggplatsen.se

26 februari 2017 04:16

Marica, Mizaca, 31 år, Bor i Hyltebruk.

http://frokenrodlok.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards