Bittans änglahem

Alla inlägg den 27 november 2016

Av Britt-Marie Wass - 27 november 2016 11:31

        


Här kommer en vacker adventdikt som jag läste i tidningen Allers som är skriven av Märta Peterson.


ORD I ADVENT


Dagarna korta,

hösten tung,

då kommer du åter, advent.

Stanna en stund

och njut av lågan

i ljuset som nyss blivit tänt.


Vi gläds att du kommer

när snön ligger vit

med kärlekens varma ord.

De ord som vi väntat

som kanske kan ge oss

nytt hopp till vår sargare jord.


Ja nu är det 1:a Advent idag och här har jag i veckan tagit fram våra adventsljusstakar, adventsstjärnor och i köket putsat fönstren och satt upp julgardiner vid det lilla fönstret och vid det andra fönstret är det röda julgardinlängder - så fint.

Advent är en vacker tid tycker jag och det behövs i detta mörker vi har nu och med flera plusgrader ute.

Idag skall vi hjälpa min mamma och handla lite mat och ta en adventsfika med henne med lussekatter och pepparkakshjärtan. Gott!

Ha nu en trevlig 1:a Advent!

Kram från Bittan






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards