Bittans änglahem

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Britt-Marie Wass - 6 mars 2016 16:43

 

En bukett med forsythia från vår trädgård.


Här kommer en vacker vårdikt som jag såg i tidningen Allers.


VÅREN SOVER


Våren sover

i vinterns knä.

Gömmer ansiktet

och längtar efter

ljusgröna löv,

knoppande tulpaner

och en varmare sol.


Jag känner

vårens längtan

i mitt frusna hjärta.

Men snart kommer

ljuset.


Dikt av Märta Peterson


Ja nu längtar man efter våren men som ser ut att vänta då det snöar här för fullt idag och det även lägger sig snön på marken och är endast någon plusgrad. Men jag tycker denna vinter varit så lång, så lång och så har jag haft så mycket värk av allt detta elände som bara blir värre av detta väder.


Just nu längtar jag efter vår räksmörgås som vi skall ha till kvällen när vi skall spela bingolotto och hoppas man kan vinna något. Ja sen blir det TV:e tittande hela kvällen är alltid så bra program på TV:n på söndagarna tycker jag.


Imorgon skall vi på årsmöte med PRO och får se om det blir något bra där tror det blir smörgåstårta också. Gott!


Ja nu får man se hur denna vecka blir som kommer hoppas man kan må lite bättre dag för dag. Ha det så bra Ni kan alla som läser min blogg och skriv gärna någon kommentar.


Kram från Bittan


 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards