Bittans änglahem

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Britt-Marie Wass - 23 september 2012 17:28

 

Här kommer en vacker dikt jag läste i tidningen Året Runt.


TANKAR INFÖR HÖSTEN

Det strålar ner.

Höstsolen döljer den kyliga temperaturen.

Klart, svalt och skönt.

Det strilar ner.

De blötande rännilarna

genom luften så fuktig.

Stormbyar blåser bort alla bekymmer.

Jag sitter med tända ljus,

en bok,

och en kopp ångande te.

Kvar i dunklet och njuter höstens frukter.


Dikten skriven av Agneta Strömberg, Vällingby


Jag har tyvärr inte orkat sitta här vid datan nu på några veckor då jag har och har fortfarande sån värk i min rygg och har så svårt då att koncentrera mig på något att skriva om. Jag är fortfarande inte alls så bra. Har Ni som läser några bra knep mot ryggvärk så skriv gärna något om detta till mig.


Nu blir det endast detta jag orkar skriva i dag men hoppas jag kan orka skriva lite mera en annan dag.

Ha nu en bra söndagkväll! Kram Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards