Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Nu är det snart 1:a Advent

Av Britt-Marie Wass - 24 november 2011 19:52

Ja nu är det snart 1:a Advent och jag skall nu försöka lägga upp en ny bakgrundsbild här och nu har jag gjort det fint i köksfönstren här och tar lite då och då och precis nu gjort i ordning 2 adventsstakar jag har. Denna näveradventsstake har min mamma gjort till mig för många år sen.


Ha nu en trevlig Adventhelg!


Kram Bittan


 



 
 
Ingen bild

Anna

27 november 2011 12:10

Vilken trevlig adventsljusstake din mamma har gjort. Visst är det roligt att plocka fram det gamla som man har och inte bara köpa nytt.
Önskar dig en trevlig första advent.
Vi ska nu gå hem till våran dotter på adventsfika.

Kramar Anna

 
Love

Love

29 november 2011 09:49

Hejsan Bittan!
Jätteroligt att du har din mammas ljusstake som hon gjort.
Vi hade en trevlig helg men gårdagen vill jag helst glömma.
Har ännu inte kommit igångi dag men det känns i alla fall bättre.
Det är ett högt pris för att ha trevligt några dagar.
Inte en snögnutta här och blåsten var inte så farlig heller.
Hur gick det för er många blev ju strömlösa.
Nu har jag börjat titta mig omkring på lägenhet för detta ärför jobbigt men egentligen vill jag inte flytta från huset och trädgården. Vore vi rika skulle jag ha tjänstefolk men det är en dröm somfår stanna där.
När kameran är ok igen ska jag ta kort från mina fönster och lägga ut. Kul att se hur vi pyntar olika.
Vi har ännu inte bestämt om vi ska vara här på julafton eller hos dotter. Var ska ni vara?
Har du börjat träna på det nya stället ännu? Förstår att det är jobbigt och hoppas din värk inte blir sämre.
Nu är det dags att gå ut i köket och sätta på kaffe, ge djuren mat, och fundera på vad man orkar göra.
Ha det så bra min vän. Jag tänker ofta på dig och hur du har det.
Kramizz.

http://htpp://vindalou.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

5 december 2011 08:19

Vill önska dig en fin kommande vecka!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Marina

Marina

8 december 2011 14:58

Hej Britt-Marie

En sådan jättefin advent ljustake du har.

Önskar dig enm trevlig tredje advent.

God jul och gott nytt år i förskott.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Love

10 december 2011 06:02

Hejsan!
Hur har du det med julbestyr, jobb, kropp mm.
Jösses vad tiden går fort nu är det bara två veckor kvar till julafton och jag har inte kommit igång ännu.
Vi ska vara hemma och dotter med familj kommer.
Skulla vilja ha alla samlade här menmin önskan gick inte i uppfyllelse. Det är säkert vår sista jul i huset och vem vet hur det är nästa år och var vi bor då.
Ingen snö här men halt och slaskigt nu vill jag ha vinter men inte med kaos och storm. Många är utan ström hörde jag. Är ni drabbade?
Klockan är bara sex och jag kan inte sova då är det skönt att ha bloggvänner att hälsa på.
En skön helg hoppas jag du får nu när tredje ljuset ska tändas.
Kram från Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards