Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Nu är verkligen hösten här!

Av Britt-Marie Wass - 23 oktober 2011 17:21

  Här kommer en vacker dikt som jag såg i tidningen Allers nr 41 2011 som "Novemberbarn" diktat.


VÄLKOMMEN HÄRLIGA HÖST

Nu stundar mörk och kulen höst

då ymning regn och kyla rår,

dock kan vi ändå känna tröst:

snart spirar ny och härlig vår!


Om väntan känns dig alltför lång

tills blommor än en gång slår ut

och vi får sol och fågelsång:

gå ut i skogen, se och njut!


Ty även hösten har behag,

naturen dukar upp till fest

med frukt och bär av alla slag

där du är välkommen som gäst.


På träd i rött och gult och grönt

har Gud sin färgpalett åter öst.

Tänkt, vad livet ändå är skönt

både vinter, vår, sommar och höst!


Ja här är allt som vanligt med både hälsa och arbete och allting och denna vecka som varit har varit lite tuff för mig med både samtal hos kuratorn och samtal med Arbetsförmedlingen.


Men samtidigt något roligt igår och det var att vi firade min mamma som fyller 85 år nu imorgon med släkten, men som vi firade igår med kalas hemma hos mina föräldrar. Vi fick så god mat där samt även tårta mm. I present fick min man ett par tofflor som hon blev så glad för. Roligt! Sen imorgon skall jag även hem till henne och fira lite och då skall hon få även en blombukett.


Här har min man varit förkyld nu i veckan så nu hoppas jag bara att inte också får detta.


Idag har vi nu plockat ner alla våra Ingrid Marie äpplen och det blev massor och även våra grannar fick här lite av oss och så har även min väninna fått.


Har någon bra recept på äpplen som man kan få så tar jag tacksamt emot detta.


Ha nu en skön fortsättning på söndagen! / Kram Bittan

 





 
 
Karin

Karin

26 oktober 2011 22:48

Jag är ingen älskare av hösten, jag vill helst gå i ide!!
Och vakna igen i april...
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ingen bild

Anna

28 oktober 2011 17:49

Hej....
Vilken fin dikt. Själv tycker jag mycket om hösten. Det är inte så många "måsten".
Man kan tända ljus, krypa upp i soffan och läsa en bra bok. Eller om det är en fin höstdag med sol, ta en promenad och titta på alla fina höstfärger.

Ingrid Marie är nog den godaste äppelsorten tycker jag. Nu har ju svenska äpplen kommit till affärerna också.

Jag brukar baka äppelpajer som är så gott med vaniljsås eller glass till. Jag har ett recept som jag fått av en bekant som jag tycker om och som jag kan maila till dig.

Ha nu en skön helg.
Kram Anna

 
Love

Love

2 november 2011 17:41

Det som är tråkigt med höst/vinter är att det mörknar så tidigt.
Jag har i alla fall börjat köpa några julklappar. Vill inte vara ute i sista minuten och trängas med folk.
På fredag ska jag röntga ryggen och ta en tur på stan.
Hur känns det i din kropp när kylan kommer smygande?
Jag blir i alla fall mycket stelare men ska pröva VitaPro med som dom gör reklam för i Tv. Kan i alla fall inte bli sämre.
Har tagit in min änglatrumpet som fortfarande blommar
Den är så hög så toppen viker sig uppe vid taket. Vet du om man kan kapa ner den något?
Dags att fixa mat här och i dag blir det stekt lax med potatis och citronsås.
Lev väl nu i november och se fram emot 1:advent då alla fönster lyser så vackert.
Kram

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards