Bittans änglahem

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Britt-Marie Wass - 9 oktober 2011 16:03

  

Äntligen kommer några rader här i oktober månad.


Jag undrar vad tiden tar vägen här men så har jag det ganska tufft här med min arbetsträning och tycker jag inte har så mycket ork för någonting annat. Nu har jag även börjat en ny kurs som Arbetsförmedlingen har som heter ACT-kurs och som man skall lära sig acceptera sin smärta och den är nu varje tisdag 2 timmar 8 gånger och så skall man läsa en bok om detta och göra en del övningar. Ja vi får se om det kan ge något denna kurs. Jag tycker annars jag har nu haft smärta i så många år så jag har faktiskt accepterat denna.


Idag har jag äntligen fått hjälp här med fönstret i TV:e rummet och jag kunde äntligen sätta upp mina nya vackra gardiner där som är i plommonfärg med svarta blommor på och det blev så fint. Så roligt med lite nytt där i fönstret.


Idag har min man klippt gräset och får nu hoppas det är sista gången för detta år. Nu för tiden får man verkligen klippa gräset länge här.


Ha nu en bra fortsättning på söndagen och jag avslutar med en vacker höstdikt här.



FÄRGPRAKT


Oktoberdagar; så solskensklara

de kan vara helt underbara

eftersom tiden nu kallas höst

verkar de vilja skänka oss tröst.


Hela naturen i guldröd prakt

nedanför åsen i lövskogstrakt

uppemot krönet bland mörka granar

lite gult mitt ibland dem man anar.


Brittsommarvärme ibland stannar kvar

det kan även bli blöta och regniga dar

osäkert är det att vädret spå

om det sagts "sol", kan det regna ändå.


Höststormar kommer i denna månad

träden förlorar dräkt som är lånad

men kloka är träden, de detta förstår

att nakenhet krävs för kommande vår.



 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards