Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Semester

Av Britt-Marie Wass - 10 juli 2011 20:17

  

Nu har jag äntligen 4 veckor semester och även min man har också semester!

Så härligt! Jag blev så glad att jag fick semester som jag inte trodde att jag skulle få nu när jag bara arbetstränar men det fick jag. Det blir så skönt att inte ha några tider att passa när man har semester. Vi skall mest vara här hemma på semester men åker även på en stugsemester till Dalarna. Ja här hemma blir det nu att plocka vinbär, körsbär, skriva brev mest för mig. Min man han har mycket att göra i trädgården som att klippa häcken, sen skall han måla en röd byrå, en röd köksstol och en röd kökssoffa. Ja han har massor att göra men vi skall inte bara arbeta här hemma utan också ta dagar att åka ut kanske med bilen en tur häromkring. Det beror ju också så mycket på hur vädret blir dessa veckor. Jag tycker det är skönast att ta dagen som den kommer. Sen får man hoppas att man mår lite bättre nu när man är ledig och att man inte får ha för mycket värk. Den senaste tiden har jag haft så mycket värk i magen.


Ha nu en skön fortsättning på julimånaden och en skön semester Ni som har det.


  Kram Bittan

 
 
Karin

Karin

11 juli 2011 14:28

Jag önskar dig en riktig skön semester, och även en fin tripp till Dalarna!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ingen bild

Inga-Birgit

11 juli 2011 18:00

Önskar dig en riktigt skön semester med fint väder och härlig avkoppling. Också en trevlig tur till Dalarna. Vi kom hem igår från en fin vecka i dina trakter. Vi var hos Lennarts bror i Lundsbrunn och var runt lite däromkring. Åt tex middagar på Kinnekulle och i Spiken. Fina ställen båda två. Har varit där tidigare men det var roligt att komma tillbaka. Vi hade fint väder så kvällarna tillbringade vi med lite gott på altanen. På hemvägen stannade vi till i Åsle Tå. Det var mycket intressant. Har läst om det men det har aldrig blivit av att vi stannat och tittat. Det finns mycket sevärt i V-götland. Ha en en sköööööön semester! Kram/Inga

 
Ingen bild

Anna

13 juli 2011 19:18

Hejsan!

Skönt för dig att du fick semester i fyra veckor.
Hoppas att ni får det bra i Dalarna.
Vi kommer precis dårifrån. Bodde på Sollerön utanför Mora. Väldigt fint där och som jag kan rekommendera. Sedan var vi också i Vansbro för att titta på Vansbrosimningen. Våran son och hans sambo simmade.
Vädret har här i Gävle varit så där, ibland sol och ibland regn. Vi har därför bokat en sistaminuten resa till Alanya i Turkiet i början på augusti. Det ska bli så skönt för jag älskar ju sol och bad.
Du får krya på dig så att du blir bättre i din värk.
Kramar från Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards