Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Juni månad och äntligen kommer några rader från mig

Av Britt-Marie Wass - 13 juni 2011 21:08

 

Ett foto på mina Mårbacka pelargonior samt en blå Salvia, tyvärr lite otydligt foto.


Ja nu har det gått nästan 1 månad sen jag bloggade här ser jag. Men tyvärr så har jag inte haft någon ork till att blogga.


Här håller jag fortfarande på och arbetstränar mina 2 timmar och det är precis vad jag orkar med. Äntligen är jag något bättre i mina axlar och det är ju typiskt att man blir lite bättre då har man äntligen fått tid hos en sjukgymnast. Så jag har varit till denna 2 gånger nu, första gången undersökte hon mig och vi pratade om hur jag har det med värk och nu i torsdags så fick jag akupunktur och får se om det kan hjälpa. Håll tummarna nu för mig att jag blir bättre!


Vår husförsäljning har det inte hänt något nytt med tyvärr, så huset är fortfarande till salu.


Jag skall avsluta detta blogg med en så vacker dikt som jag såg i tidningen Hemmets veckotidning nr 23 och dikten är skriven av Inez Palm.

    

SMÅ FÅGELLIV

Lyckliga ni som

lätt er svingar

mot längtans mål

på snabba vingar.


Lyckliga ni som

med en sång

kan vända ryggen

mot världens vrång.


Lyckliga ni som

kan bygga och bo

i grönskande salar

och där finna ro.


Lyckliga jag som

fått bli er vän.

TACK fågelliv små

för att år efter år

ni kommer igen

och bjuder mig

LIVETS VÅR.


  Ha nu en trevlig vecka! Kram Bittan

 
 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

14 juni 2011 11:41

Hej..Kikade in hos dig en sväng. Fina änglar du har. Och vackert trädgård. Jag lyckades ta död på mina mårbacka suck..Ha de bra. Mvh Blessing. Ps titta gärna in hos mig..:)

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

15 juni 2011 08:34

Skall hålla tummarna för dig både för att du skall bli bättre och för att huset blir sålt :-) Vilken gullig dikt! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

17 juni 2011 15:57

Hej igen och kul att du tittade in..Jag förstår dig så väl med värk o annat uschligt. Men en får göre det man kan..Hejhej Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards